Quote from j sollerman on 30 June 2008, 17:37Så om man cyklar fler timmar köper man tub/kanttråd och kör man färre timmar är de tvärtom? Eller hur tänker du
Så om man cyklar fler timmar köper man tub/kanttråd och kör man färre timmar är de tvärtom? Eller hur tänker du
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 17:40Typ så ja, från kanttråd till tub. Dvs jag börjar av naturliga skäl som cykist med kanttråd. Billigare, mer hjul och delar att få tag på begagnat osv.. sen när jag bor på landsvägen och börjar mäta komfort och detaljer går jag över till tub så småningom.
Typ så ja, från kanttråd till tub. Dvs jag börjar av naturliga skäl som cykist med kanttråd. Billigare, mer hjul och delar att få tag på begagnat osv.. sen när jag bor på landsvägen och börjar mäta komfort och detaljer går jag över till tub så småningom.
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 17:49De gillar inte att bli ifrånkörda?
De gillar inte att bli ifrånkörda?
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 17:51Inte på tempo iallafall.............
Inte på tempo iallafall.............
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 08:48När det ändå snackas rotationsvikter!
Vevpartiets betydelse i sammanhanget rotationsvikt? Där är väl också rotation om något. Dels vevparti, vevlager, pedaler och skorna.
Om man tänker sig spd och spd-sl väger väl spd-skor generellt bra mycket mer än sp
När det ändå snackas rotationsvikter!
Vevpartiets betydelse i sammanhanget rotationsvikt? Där är väl också rotation om något. Dels vevparti, vevlager, pedaler och skorna.
Om man tänker sig spd och spd-sl väger väl spd-skor generellt bra mycket mer än sp
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 09:46"...spd och spd-sl väger väl spd-skor generellt bra mycket mer än spd-sl"
Jag vet ej skillnaden, någon som har en beskrivning / förklaring, trampor skor?
"...spd och spd-sl väger väl spd-skor generellt bra mycket mer än spd-sl"
Jag vet ej skillnaden, någon som har en beskrivning / förklaring, trampor skor?
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 11:08Vet inte eftersom det är ShimaNO. Kör med Sidi Ergo och Speedplay Zero Ti
Allt som roterar kostar energi och far man upp o ner med huvud, axlar och mage så är det inte speciellt effektivt.
Man kan ju då använda en effektmätare och inse hur ineffektiv ma
Vet inte eftersom det är ShimaNO. Kör med Sidi Ergo och Speedplay Zero Ti
Allt som roterar kostar energi och far man upp o ner med huvud, axlar och mage så är det inte speciellt effektivt.
Man kan ju då använda en effektmätare och inse hur ineffektiv ma