Quote from Guest on 4 April 2014, 15:04Tjena.
Är ny i gruppen och vill höra vad folk tycker om reperationskit för tubdäck. Ska cykla vätternrundan i år. Blir min andra gång runt men första rundan med tubdäck. Det känns jäkligt bängligt att ha med ett extra däck så därför undrar jag vad ni har
Tjena.
Är ny i gruppen och vill höra vad folk tycker om reperationskit för tubdäck. Ska cykla vätternrundan i år. Blir min andra gång runt men första rundan med tubdäck. Det känns jäkligt bängligt att ha med ett extra däck så därför undrar jag vad ni har
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 15:14Hejsan,
Jag är definitivt ingen cykelexpert.
Men det står på Vittoria att det är upp till 6,5bar, räcker det?
Och så hittade jag denna tråd angående det du beskriver...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=771493
Hejsan,
Jag är definitivt ingen cykelexpert.
Men det står på Vittoria att det är upp till 6,5bar, räcker det?
Och så hittade jag denna tråd angående det du beskriver...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=771493
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 15:33Jag tänkte komplettera med co2 patron utöver de 6,5 baren. Tråden du länkade till svarar ganska bra på vad jag är ute efter dock. De tycker både och helt enkelt. Om hålet blir för stort är man ju körd om man inte har en extra tub med sig.
Behöver köpa en
Jag tänkte komplettera med co2 patron utöver de 6,5 baren. Tråden du länkade till svarar ganska bra på vad jag är ute efter dock. De tycker både och helt enkelt. Om hålet blir för stort är man ju körd om man inte har en extra tub med sig.
Behöver köpa en
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 17:41Mina tankar om detta med tubdäck sträcker sig till att jag kör med TUFO-däck och även dess ”Gucka”
Den ena ”Guckan” har man i innan och den andra lagar man punkteringar med.
Förvånansvärt bra funkar "Guckan" man har i innan. Den har lagat en del punkor
Mina tankar om detta med tubdäck sträcker sig till att jag kör med TUFO-däck och även dess ”Gucka”
Den ena ”Guckan” har man i innan och den andra lagar man punkteringar med.
Förvånansvärt bra funkar "Guckan" man har i innan. Den har lagat en del punkor
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 19:26Är det inte bättre med tufo gucka och en riktig pump, du vill ju få bort en klumpig tub och ersätter den med en stor tub, ( vad konstigt det blev) är det en punka som pyser med klet i lär du ångra co2 såvitt du inte ska fylla fickorna.
Är det inte bättre med tufo gucka och en riktig pump, du vill ju få bort en klumpig tub och ersätter den med en stor tub, ( vad konstigt det blev) är det en punka som pyser med klet i lär du ångra co2 såvitt du inte ska fylla fickorna.
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 18:07En tom tub under sadeln tar inte alls stor plats, rekommenderas. Sen lagningsskum på tub också.
En tom tub under sadeln tar inte alls stor plats, rekommenderas. Sen lagningsskum på tub också.
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 19:52Har själv kört med extratub under sadeln senaste tre VR, är nog bästa medicinen MOT punka 😉
Har själv kört med extratub under sadeln senaste tre VR, är nog bästa medicinen MOT punka 😉
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 20:17Vilket lagningskum rekommenderar ni då? Tub under sadeln säger ni? Hur viker man ihop den om den är förlimmad? Så man inte står där med en däckklump bara 🙂
Vilket lagningskum rekommenderar ni då? Tub under sadeln säger ni? Hur viker man ihop den om den är förlimmad? Så man inte står där med en däckklump bara 🙂
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 20:21P.! De tufo-grejer jag hittat verkade inte funka direkt på presta-ventilen. Jag har ventilförlängare på min tub och kommer inte kunna stå och skruva av den för att fylla med gucka.
P.! De tufo-grejer jag hittat verkade inte funka direkt på presta-ventilen. Jag har ventilförlängare på min tub och kommer inte kunna stå och skruva av den för att fylla med gucka.
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 22:16Hej Ted.
Den jag har i innan så att säga är TUFO Punkteringsvätska, Standard. Och ja man måste nog få bort ventilkäglan för att fylla på med den.
http://www.racerdepan.se/produkt/80/tufo-punkteringsvatska-standard.html
Sen när jag kommer hem fyller jag
Hej Ted.
Den jag har i innan så att säga är TUFO Punkteringsvätska, Standard. Och ja man måste nog få bort ventilkäglan för att fylla på med den.
http://www.racerdepan.se/produkt/80/tufo-punkteringsvatska-standard.html
Sen när jag kommer hem fyller jag