Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTubdäckfunderingar kring vätternr …
You need to log in to create posts and topics.

"P måste få berätta hur duktig han är ;-)"

Patric, om det var så att jag måste få berätta hur duktig jag är skulle jag väl ha länkat till något av mina singelpass på ca 40-50mil. Inte något fjutpass på knappt 20 mil eller 🙂

"Se även till att reservdäc

Ber om ursäkt till trådskaparen för denna off-topic diskussion.

P, du ser allt från din egna vy. Ok för mig. Men när du ger dig på att argumentera emot andras vyer på oklara grunder blir det lätt en märklig situation. Så jag säger det rent ut, tror du a

Jag är ledsen Per om du tagit illa vid dig. Det var inte alls min mening eller syfte och du har ett PM

Vänligen

P.

Ska inte utge mej för att vara expert på tubdäck.Cyklar inte längre på tub gjorde det 2008 och punkade väl ibland. Det råd jag fick då (av fd tävlingscyklister på 80-t, och min mamma) var att ta inte en splitterny tub som reserv utan en använd, behöver in

Tejpa tubdäcken istället så är det mkt enklare att byta vid punka... inget kladd med klister och går nästan lika fort att byta som ett hjul med slang ;9

Förlimmade tuber går mycket snabbare att byta än slangar till kanttrådsdäck vid punktering.

Vil ni veta vilket däck som troligen grå snabbast att byta vid t.ex. punktering?
Tubdäck för kanttråd. Inget strul med slang eller tejp/lim.

Bara att kränga på och så sitter det där. Ok, en viss injustering kan behövas göras. Men satan vad smidigt det

Hej,

Blir fortfarande inte riktigt klok på vad som gäller, tips emottages tacksamt 🙂

Jag har två nylimmade tuber på cykeln och en olimmad tub jag tänkt använda som reserv utifall jag punkar.

Hur preppar jag den olimmade tuben bäst? Vad innebär förlim

Pumpa upp tuben så att den vänder sig med insidan utåt, typ 8 bar eller så. Låt tuben vara upp-pumpad i en vecka. Pensla på lim i två omgångar (låt det torka emellan i en dag). Nu är den preparerad, töm luften och vik ihop med limsida mot limsida, vira li

Tack Per, så får det bli 🙂