Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 15:57"P måste få berätta hur duktig han är ;-)"
Patric, om det var så att jag måste få berätta hur duktig jag är skulle jag väl ha länkat till något av mina singelpass på ca 40-50mil. Inte något fjutpass på knappt 20 mil eller 🙂
"Se även till att reservdäc
"P måste få berätta hur duktig han är ;-)"
Patric, om det var så att jag måste få berätta hur duktig jag är skulle jag väl ha länkat till något av mina singelpass på ca 40-50mil. Inte något fjutpass på knappt 20 mil eller 🙂
"Se även till att reservdäc
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 09:35Ber om ursäkt till trådskaparen för denna off-topic diskussion.
P, du ser allt från din egna vy. Ok för mig. Men när du ger dig på att argumentera emot andras vyer på oklara grunder blir det lätt en märklig situation. Så jag säger det rent ut, tror du a
Ber om ursäkt till trådskaparen för denna off-topic diskussion.
P, du ser allt från din egna vy. Ok för mig. Men när du ger dig på att argumentera emot andras vyer på oklara grunder blir det lätt en märklig situation. Så jag säger det rent ut, tror du a
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 17:46Jag är ledsen Per om du tagit illa vid dig. Det var inte alls min mening eller syfte och du har ett PM
Vänligen
P.
Jag är ledsen Per om du tagit illa vid dig. Det var inte alls min mening eller syfte och du har ett PM
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:34Ska inte utge mej för att vara expert på tubdäck.Cyklar inte längre på tub gjorde det 2008 och punkade väl ibland. Det råd jag fick då (av fd tävlingscyklister på 80-t, och min mamma) var att ta inte en splitterny tub som reserv utan en använd, behöver in
Ska inte utge mej för att vara expert på tubdäck.Cyklar inte längre på tub gjorde det 2008 och punkade väl ibland. Det råd jag fick då (av fd tävlingscyklister på 80-t, och min mamma) var att ta inte en splitterny tub som reserv utan en använd, behöver in
Quote from Funbeat user on 12 May 2014, 09:47Tejpa tubdäcken istället så är det mkt enklare att byta vid punka... inget kladd med klister och går nästan lika fort att byta som ett hjul med slang ;9
Tejpa tubdäcken istället så är det mkt enklare att byta vid punka... inget kladd med klister och går nästan lika fort att byta som ett hjul med slang ;9
Quote from ellen olsson on 12 May 2014, 14:02Förlimmade tuber går mycket snabbare att byta än slangar till kanttrådsdäck vid punktering.
Förlimmade tuber går mycket snabbare att byta än slangar till kanttrådsdäck vid punktering.
Quote from Funbeat user on 12 May 2014, 18:39Vil ni veta vilket däck som troligen grå snabbast att byta vid t.ex. punktering?
Tubdäck för kanttråd. Inget strul med slang eller tejp/lim.Bara att kränga på och så sitter det där. Ok, en viss injustering kan behövas göras. Men satan vad smidigt det
Vil ni veta vilket däck som troligen grå snabbast att byta vid t.ex. punktering?
Tubdäck för kanttråd. Inget strul med slang eller tejp/lim.
Bara att kränga på och så sitter det där. Ok, en viss injustering kan behövas göras. Men satan vad smidigt det
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 09:53Hej,
Blir fortfarande inte riktigt klok på vad som gäller, tips emottages tacksamt 🙂
Jag har två nylimmade tuber på cykeln och en olimmad tub jag tänkt använda som reserv utifall jag punkar.
Hur preppar jag den olimmade tuben bäst? Vad innebär förlim
Hej,
Blir fortfarande inte riktigt klok på vad som gäller, tips emottages tacksamt 🙂
Jag har två nylimmade tuber på cykeln och en olimmad tub jag tänkt använda som reserv utifall jag punkar.
Hur preppar jag den olimmade tuben bäst? Vad innebär förlim
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 12:24Pumpa upp tuben så att den vänder sig med insidan utåt, typ 8 bar eller så. Låt tuben vara upp-pumpad i en vecka. Pensla på lim i två omgångar (låt det torka emellan i en dag). Nu är den preparerad, töm luften och vik ihop med limsida mot limsida, vira li
Pumpa upp tuben så att den vänder sig med insidan utåt, typ 8 bar eller så. Låt tuben vara upp-pumpad i en vecka. Pensla på lim i två omgångar (låt det torka emellan i en dag). Nu är den preparerad, töm luften och vik ihop med limsida mot limsida, vira li
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 12:56Tack Per, så får det bli 🙂
Tack Per, så får det bli 🙂