Quote from Funbeat user on 19 April 2014, 23:08Sprak nya däck och tre punkteringar innan Vadstena under VR 2008. Första fick jag ca 100 m efter att MC.n släppt oss. Slå det ni om ni kan:-)
Vänligen
P.
Sprak nya däck och tre punkteringar innan Vadstena under VR 2008. Första fick jag ca 100 m efter att MC.n släppt oss. Slå det ni om ni kan:-)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 12:11Helst inte, på min första VR hade jag nya kantrådsdäck, hade kört 7 mil innan helt enligt boken, efter 14 mil börja framdäcket pysa. Visa sig vara en klämpunka från monteringen som öppna upp sig.
Knepigt ibland.
Fast det var en bra men jobbig erfarenhet,
Helst inte, på min första VR hade jag nya kantrådsdäck, hade kört 7 mil innan helt enligt boken, efter 14 mil börja framdäcket pysa. Visa sig vara en klämpunka från monteringen som öppna upp sig.
Knepigt ibland.
Fast det var en bra men jobbig erfarenhet,
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 19:37Tack för alla funderingar och råd. Vet inte om jag blivit så mycket klokare iofs...
Körde första rundan på tuben och zipp 404.orna idag. 52km kom jag senn var det tomt i bakdäcket. Visade sig senare när jag kollar på dem hemma att jag när jag försökte tä
Tack för alla funderingar och råd. Vet inte om jag blivit så mycket klokare iofs...
Körde första rundan på tuben och zipp 404.orna idag. 52km kom jag senn var det tomt i bakdäcket. Visade sig senare när jag kollar på dem hemma att jag när jag försökte tä
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 20:15Precis som med allt annat får man kolla igenom utrustningen innan man far iväg. Vet inte vad du har för ventilförlängare men såväl Contis som Vittorias tätar bra som de är och är svåra att misslyckas med. En liten klick diskmedel på gängan är allt som beh
Precis som med allt annat får man kolla igenom utrustningen innan man far iväg. Vet inte vad du har för ventilförlängare men såväl Contis som Vittorias tätar bra som de är och är svåra att misslyckas med. En liten klick diskmedel på gängan är allt som beh
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 20:59Per, vem ställer undan ett par hjul så länge att "Guckan" hinner klumpa sig? Själv körde jag två pass i dag och det dag 91 i rad på cykeln. Här ska FN ingen "Gucka" hinna klumpa sig;-)
Om du tycker att limma är smidigt. Vad ska du då tycka om tejp?
Vän
Per, vem ställer undan ett par hjul så länge att "Guckan" hinner klumpa sig? Själv körde jag två pass i dag och det dag 91 i rad på cykeln. Här ska FN ingen "Gucka" hinna klumpa sig;-)
Om du tycker att limma är smidigt. Vad ska du då tycka om tejp?
Vän
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 09:00Vinterförvaring t.ex
Vinterförvaring t.ex
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 16:43Vinterförvaring?
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263
19 mil i ca -7 grader blev det den turen.
Och i dag är det dag 92 i rad jag cyklat. Men i år är det kanske inte som det brukar vara. Typ +8 den 12/1
Vinterförvaring?
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263
19 mil i ca -7 grader blev det den turen.
Och i dag är det dag 92 i rad jag cyklat. Men i år är det kanske inte som det brukar vara. Typ +8 den 12/1
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 17:55Vad argumenterar du emot EGENTLIGEN P? Jag har en hög med däck som inte går att använda ens som reserv eftersom det är torkade klumpar av Stans No-Tubes gucka i dem. Varför argumenterar du emot det? Förstår inte.
Vad argumenterar du emot EGENTLIGEN P? Jag har en hög med däck som inte går att använda ens som reserv eftersom det är torkade klumpar av Stans No-Tubes gucka i dem. Varför argumenterar du emot det? Förstår inte.
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 20:10P måste få berätta hur duktig han är 😉
Tänk på att dra åt ventilförlängarna hårdare än ventilen, lite snopet om förlängaren gängar ut sig när man ska ta bort ventilen för att fylla gucka.
Se även till att reservdäcket har suttit på ett hjul och töjt u
P måste få berätta hur duktig han är 😉
Tänk på att dra åt ventilförlängarna hårdare än ventilen, lite snopet om förlängaren gängar ut sig när man ska ta bort ventilen för att fylla gucka.
Se även till att reservdäcket har suttit på ett hjul och töjt u
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 15:50Per, ironi är svårt att läsa in i skrift. Och det är lätt att missa en 😉
"men som sagt om du planerar att sen ställa undan hjulen en längre tid finns det risk för att guckan torkar ihop och bildar hårda klumpar i däcken."
Jag tror du missat det lustig
Per, ironi är svårt att läsa in i skrift. Och det är lätt att missa en 😉
"men som sagt om du planerar att sen ställa undan hjulen en längre tid finns det risk för att guckan torkar ihop och bildar hårda klumpar i däcken."
Jag tror du missat det lustig