Quote from Guest on 17 October 2011, 20:37Är det bara jag som upplever att cyklingen går mycket tyngre nu än i somras?
Vad kan det bero på? Min egen träning och utrustning är densamma som tidigare. Påverkar vind eller exempelvis regnvåta underlag mycket? Eller är det den mer orytmiska cyklingen
Är det bara jag som upplever att cyklingen går mycket tyngre nu än i somras?
Vad kan det bero på? Min egen träning och utrustning är densamma som tidigare. Påverkar vind eller exempelvis regnvåta underlag mycket? Eller är det den mer orytmiska cyklingen
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 20:47Motvind, denna ständiga motvind 🙂
Motvind, denna ständiga motvind 🙂
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:00Kanske man börjar bli sliten eller så är det bara psykologiskt.
Kanske man börjar bli sliten eller så är det bara psykologiskt.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:00Kalla däck kanske rullar sämre än varma
Kalla däck kanske rullar sämre än varma
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:43Kan tänka mig att det beror lite på att det blir kallare 😉
På sommaren är det varmare vilket bidrar till att luftens densitet minskar, Det i sin tur innebär att det är mindre kilo luft per kubik meter, när det blir kallare då så ökar luftens densitet s
Kan tänka mig att det beror lite på att det blir kallare 😉
På sommaren är det varmare vilket bidrar till att luftens densitet minskar, Det i sin tur innebär att det är mindre kilo luft per kubik meter, när det blir kallare då så ökar luftens densitet s
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 21:46Jodå, att luften är kallare och därmed tyngre spelar roll. (Jag orkar inte heller räkna ut ur mycket just nu.)
Jodå, att luften är kallare och därmed tyngre spelar roll. (Jag orkar inte heller räkna ut ur mycket just nu.)
Quote from Nils Hylander on 17 October 2011, 22:34Instämmer - det känns mycket tyngre nu. Vet anledningen. Har lyckats lägga på mig 3 (!!!) kg sen i slutet av juli...
Instämmer - det känns mycket tyngre nu. Vet anledningen. Har lyckats lägga på mig 3 (!!!) kg sen i slutet av juli...
Quote from Lena O on 18 October 2011, 08:14Jag var ut i söndags och var hur pigg som helst ... skärp er nu 😉
Jag var ut i söndags och var hur pigg som helst ... skärp er nu 😉
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 08:51+1
tycker det går lättare när luften är frisk.
+1
tycker det går lättare när luften är frisk.
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 09:23Har ni kollat att ni verkligen har ordentligt dryck i däcket? Luften tar mindre plats i däcket när den blir kall, så trycket minskar. Om ni inte har för vana att pumpa rejält inför rundan kan ju det vara en anledning till varför det går trögt.
Har ni kollat att ni verkligen har ordentligt dryck i däcket? Luften tar mindre plats i däcket när den blir kall, så trycket minskar. Om ni inte har för vana att pumpa rejält inför rundan kan ju det vara en anledning till varför det går trögt.