Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 20:35Åh, känns bra att veta att det inte bara är jag som tycker att det går tyngre på hösten! Då kanske man ändå kan stryka den mentala delen?
Idag var det ryslig motvind till jobbet på morgonen. På vägen hem kraftigt regn men även kraftig medvind (tackar så
Åh, känns bra att veta att det inte bara är jag som tycker att det går tyngre på hösten! Då kanske man ändå kan stryka den mentala delen?
Idag var det ryslig motvind till jobbet på morgonen. På vägen hem kraftigt regn men även kraftig medvind (tackar så
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 21:05Jag tror att rullmotståndet har betydligt större påverkan än luftens densitet i cykelhastigheter.
Nu är just blött väglag och regn det enda väder jag undviker att cykla i.
Däremot har jag märkt att olika asfaltstyper gör rätt stor skillnad.
Har en sträcka
Jag tror att rullmotståndet har betydligt större påverkan än luftens densitet i cykelhastigheter.
Nu är just blött väglag och regn det enda väder jag undviker att cykla i.
Däremot har jag märkt att olika asfaltstyper gör rätt stor skillnad.
Har en sträcka
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 21:14Jenny: Vintercykling är något som jag kommit att gilla mer och mer för varje vinter. Om ett par år kanske du är fast i det med 😉 Cykla för att det är roligt och gör det du känner för. 🙂
Jenny: Vintercykling är något som jag kommit att gilla mer och mer för varje vinter. Om ett par år kanske du är fast i det med 😉 Cykla för att det är roligt och gör det du känner för. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 22:35@P.Dahl
Du kör runt regnet om du råkar på nåt på en runda ?
kan bli långa pass då... 🙂
@P.Dahl
Du kör runt regnet om du råkar på nåt på en runda ?
kan bli långa pass då... 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 07:46Nu blir det lite OT från TS själv, hmm...
Om jag idag cyklar 16 km på 25 km/h på min gamla skräphoj. Två fungerande växlar. Glad motionär, 43 år gammal. Jag cyklar Vallentuna - Mörby, vilket kan sägas vara något kuperat, men mest är det små stigningar/ut
Nu blir det lite OT från TS själv, hmm...
Om jag idag cyklar 16 km på 25 km/h på min gamla skräphoj. Två fungerande växlar. Glad motionär, 43 år gammal. Jag cyklar Vallentuna - Mörby, vilket kan sägas vara något kuperat, men mest är det små stigningar/ut
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 08:51Jenny, räkna med ungefär 20% längre tid då det är snö och is.
Jenny, räkna med ungefär 20% längre tid då det är snö och is.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 09:28Jenny,
Jag jobbar själv ofta i Mörby, i tegelhusen "framför" centrum (Svärdvägen 3A). Där har jag haft min hybrid ståendes utomhus dagtid i två år, ända sedan den var sprillans ny. Kan kanske vara ett alternativ för dig, lägger till 3-4 minuters promenad
Jenny,
Jag jobbar själv ofta i Mörby, i tegelhusen "framför" centrum (Svärdvägen 3A). Där har jag haft min hybrid ståendes utomhus dagtid i två år, ända sedan den var sprillans ny. Kan kanske vara ett alternativ för dig, lägger till 3-4 minuters promenad
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 10:09Halva delen av min cykelväg på jobbet går på grusvägar och jag inbillar mig att de blir sugande och mjukare av allt regnande, vilket drar ner hastigheten. Dessutom har jag märkt att det går långsammare för mig att cykla i mörker, trots pannlampa och cykel
Halva delen av min cykelväg på jobbet går på grusvägar och jag inbillar mig att de blir sugande och mjukare av allt regnande, vilket drar ner hastigheten. Dessutom har jag märkt att det går långsammare för mig att cykla i mörker, trots pannlampa och cykel
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 10:11@Jenny: Jag är helnöjd med min vikbara brompton. Den känns snabbare än cyklar som jag skulle ha stående på gatan i Malmö och dessutom kan jag ta med den på semestern utan problem.
Tyvärr gör de små hjulen att den är rätt värdelös så fort det blir snö..
@Jenny: Jag är helnöjd med min vikbara brompton. Den känns snabbare än cyklar som jag skulle ha stående på gatan i Malmö och dessutom kan jag ta med den på semestern utan problem.
Tyvärr gör de små hjulen att den är rätt värdelös så fort det blir snö..
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 13:13Motvind. Älskade motvind.
Motvind. Älskade motvind.