Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTung cykling på hösten?
You need to log in to create posts and topics.

mm tyngre nu,vad det nu beror på,skitsamma gött ändå:)

Nyss hemkommen efter en 5 mils runda i höstrusket med lite fin motvind och väta på vägen. Känns helt ok, dock kallt om händerna... Blir nog ett par bättre handskar på lördag. Lite längre runda med förhoppningsvis:-)

Huvud, Händer, Fötter... I den ordningen börjar jag frysa på min 2-milstur till jobbet.
Med bra kläder och bra utrustning i övrigt så behöver inte höst/vinter cyklingen bli tyngre tycker jag.

En sak jag märker är skillnaden i lufttrycket när det är kall

När är det dags att byta till dubbdäck egentligen? Jag fattar att det kan vara en bra idé när hela cykelrundan är isbelagd med ett tunt lager pudersnö på, och att det nog inte behövs när det är plusgrader och torrt, men i morse tänkte jag att det hade var

Dubbar fram på separat hjul? Annars är det väl att köra med överdriven framförhållning så länge det går

"Om jag har cykeln i förrådet ute (kallt) , trycker i 3 bar innan jag sticker iväg. Väl framme på jobbet tar jag upp den på kontoret och in i värmen, hur mkt kan trycket stiga till då? Finns det någon risk att det kan skada slang?

MvH P"

Trycket kommer

Ok, 3.3 kan jag (och slangen) leva med 🙂 Tack för den infon!

Simon, jag kommer nog aldrig cykla när det är under noll grader igen.
Så i helgen hämtar jag upp dubbdäck...
Idag var det livsfarligt, och jag fick stanna 3 ggr på vägen till jobbet (2 mil) fö

Läge att ha dubbdäck när det börjar släppa.

Bäst är att ha en vintercykel med dubbdäck på att ta till när nöden kräver 🙂

Jag brukar köra med 6-Bar för att det ska rulla på.