Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 19:34mm tyngre nu,vad det nu beror på,skitsamma gött ändå:)
mm tyngre nu,vad det nu beror på,skitsamma gött ändå:)
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 20:06Nyss hemkommen efter en 5 mils runda i höstrusket med lite fin motvind och väta på vägen. Känns helt ok, dock kallt om händerna... Blir nog ett par bättre handskar på lördag. Lite längre runda med förhoppningsvis:-)
Nyss hemkommen efter en 5 mils runda i höstrusket med lite fin motvind och väta på vägen. Känns helt ok, dock kallt om händerna... Blir nog ett par bättre handskar på lördag. Lite längre runda med förhoppningsvis:-)
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 10:21Huvud, Händer, Fötter... I den ordningen börjar jag frysa på min 2-milstur till jobbet.
Med bra kläder och bra utrustning i övrigt så behöver inte höst/vinter cyklingen bli tyngre tycker jag.En sak jag märker är skillnaden i lufttrycket när det är kall
Huvud, Händer, Fötter... I den ordningen börjar jag frysa på min 2-milstur till jobbet.
Med bra kläder och bra utrustning i övrigt så behöver inte höst/vinter cyklingen bli tyngre tycker jag.
En sak jag märker är skillnaden i lufttrycket när det är kall
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 11:14När är det dags att byta till dubbdäck egentligen? Jag fattar att det kan vara en bra idé när hela cykelrundan är isbelagd med ett tunt lager pudersnö på, och att det nog inte behövs när det är plusgrader och torrt, men i morse tänkte jag att det hade var
När är det dags att byta till dubbdäck egentligen? Jag fattar att det kan vara en bra idé när hela cykelrundan är isbelagd med ett tunt lager pudersnö på, och att det nog inte behövs när det är plusgrader och torrt, men i morse tänkte jag att det hade var
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 11:29Dubbar fram på separat hjul? Annars är det väl att köra med överdriven framförhållning så länge det går
Dubbar fram på separat hjul? Annars är det väl att köra med överdriven framförhållning så länge det går
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 12:07"Om jag har cykeln i förrådet ute (kallt) , trycker i 3 bar innan jag sticker iväg. Väl framme på jobbet tar jag upp den på kontoret och in i värmen, hur mkt kan trycket stiga till då? Finns det någon risk att det kan skada slang?
MvH P"
Trycket kommer
"Om jag har cykeln i förrådet ute (kallt) , trycker i 3 bar innan jag sticker iväg. Väl framme på jobbet tar jag upp den på kontoret och in i värmen, hur mkt kan trycket stiga till då? Finns det någon risk att det kan skada slang?
MvH P"
Trycket kommer
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 12:12Ok, 3.3 kan jag (och slangen) leva med 🙂 Tack för den infon!
Simon, jag kommer nog aldrig cykla när det är under noll grader igen.
Så i helgen hämtar jag upp dubbdäck...
Idag var det livsfarligt, och jag fick stanna 3 ggr på vägen till jobbet (2 mil) fö
Ok, 3.3 kan jag (och slangen) leva med 🙂 Tack för den infon!
Simon, jag kommer nog aldrig cykla när det är under noll grader igen.
Så i helgen hämtar jag upp dubbdäck...
Idag var det livsfarligt, och jag fick stanna 3 ggr på vägen till jobbet (2 mil) fö
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 12:40Läge att ha dubbdäck när det börjar släppa.
Läge att ha dubbdäck när det börjar släppa.
Quote from Bertil Nolheim on 21 October 2011, 12:53Bäst är att ha en vintercykel med dubbdäck på att ta till när nöden kräver 🙂
Bäst är att ha en vintercykel med dubbdäck på att ta till när nöden kräver 🙂
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 13:00Jag brukar köra med 6-Bar för att det ska rulla på.
Jag brukar köra med 6-Bar för att det ska rulla på.