Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 13:30Det är när vinterdäcken kommer på som det börjar gå tungt på riktigt !
Det är när vinterdäcken kommer på som det börjar gå tungt på riktigt !
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 19:27Blir mer och mer imponerad av er som cyklar vintertid! Ni måste ha otroligt tjockt pannben!
Ännu tyngre cykling än höstcyklingen plus betydligt längre tid för samma sträcka! Vintercykling är inget för mesar!
En eloge till er alla som faktiskt verkligen cy
Blir mer och mer imponerad av er som cyklar vintertid! Ni måste ha otroligt tjockt pannben!
Ännu tyngre cykling än höstcyklingen plus betydligt längre tid för samma sträcka! Vintercykling är inget för mesar!
En eloge till er alla som faktiskt verkligen cy
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 19:34Nä, men vi har kläder efter vädret.
Nä, men vi har kläder efter vädret.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 21:21Jag tycker inte vintercyklingen känns så jobbig. Nokian dubbdäcken rullar alldeles utmärkt och så länge det inte är oplogad blötsnö brukar det kännas ok. Sommartid brukar jag cykla på ca 45 minuter och vintertid blir det ca 10-15 minuter extra. Rätt kläde
Jag tycker inte vintercyklingen känns så jobbig. Nokian dubbdäcken rullar alldeles utmärkt och så länge det inte är oplogad blötsnö brukar det kännas ok. Sommartid brukar jag cykla på ca 45 minuter och vintertid blir det ca 10-15 minuter extra. Rätt kläde
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 22:00Inte då, med rätt kläder och dubbdäck så finns det inget som slår en fin vinterdag med solsken. Försök dock att köra intervallerna inomhus och distansen utomhus...då kommer ni vara i kanonform till våren och Mallorca lägret som väntar...;)
Man skall abso
Inte då, med rätt kläder och dubbdäck så finns det inget som slår en fin vinterdag med solsken. Försök dock att köra intervallerna inomhus och distansen utomhus...då kommer ni vara i kanonform till våren och Mallorca lägret som väntar...;)
Man skall abso
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 23:14Nu när det bara är blött, kallt och mörkt ute är det jobbigt men så fort snön kommer blir det kul igen. Då är det bara att få på dubbdäcken och kör på. Pendla till jobbet blir det dock inte allt för mycket av. Mest träning.
Brukar dessutom pumpa cykeln u
Nu när det bara är blött, kallt och mörkt ute är det jobbigt men så fort snön kommer blir det kul igen. Då är det bara att få på dubbdäcken och kör på. Pendla till jobbet blir det dock inte allt för mycket av. Mest träning.
Brukar dessutom pumpa cykeln u
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 07:54Förra vintern (i stockholm) var helt ok att cykla, plogningen var sådär men kom igång efter ett par timmar. De gånger jag höll på frysa arslet av mig var de få gånger jag åkte pendeltåg till jobbet.
Förra vintern (i stockholm) var helt ok att cykla, plogningen var sådär men kom igång efter ett par timmar. De gånger jag höll på frysa arslet av mig var de få gånger jag åkte pendeltåg till jobbet.
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 09:33Jag undrar mer hur många som kör vidare på sin vanliga racer, med samma pedaler som sommartid ... Att det behövs vinterdäck på blankis känns rätt givet.
Jag undrar mer hur många som kör vidare på sin vanliga racer, med samma pedaler som sommartid ... Att det behövs vinterdäck på blankis känns rätt givet.
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 09:34Jag kör med LOOK på vintercykeln.
Jag kör med LOOK på vintercykeln.
Quote from Rasmus Olsson on 20 October 2011, 09:35Svårt å klämma in dubbdäck på räcern.
Svårt å klämma in dubbdäck på räcern.