Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTung cykling på hösten?
You need to log in to create posts and topics.

Det är när vinterdäcken kommer på som det börjar gå tungt på riktigt !

Blir mer och mer imponerad av er som cyklar vintertid! Ni måste ha otroligt tjockt pannben!
Ännu tyngre cykling än höstcyklingen plus betydligt längre tid för samma sträcka! Vintercykling är inget för mesar!
En eloge till er alla som faktiskt verkligen cy

Nä, men vi har kläder efter vädret.

Jag tycker inte vintercyklingen känns så jobbig. Nokian dubbdäcken rullar alldeles utmärkt och så länge det inte är oplogad blötsnö brukar det kännas ok. Sommartid brukar jag cykla på ca 45 minuter och vintertid blir det ca 10-15 minuter extra. Rätt kläde

Inte då, med rätt kläder och dubbdäck så finns det inget som slår en fin vinterdag med solsken. Försök dock att köra intervallerna inomhus och distansen utomhus...då kommer ni vara i kanonform till våren och Mallorca lägret som väntar...;)

Man skall abso

Nu när det bara är blött, kallt och mörkt ute är det jobbigt men så fort snön kommer blir det kul igen. Då är det bara att få på dubbdäcken och kör på. Pendla till jobbet blir det dock inte allt för mycket av. Mest träning.

Brukar dessutom pumpa cykeln u

Förra vintern (i stockholm) var helt ok att cykla, plogningen var sådär men kom igång efter ett par timmar. De gånger jag höll på frysa arslet av mig var de få gånger jag åkte pendeltåg till jobbet.

Jag undrar mer hur många som kör vidare på sin vanliga racer, med samma pedaler som sommartid ... Att det behövs vinterdäck på blankis känns rätt givet.

Jag kör med LOOK på vintercykeln.

Svårt å klämma in dubbdäck på räcern.