Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTungt med snölöpning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer runt 10 mil/veckan i hyfsat tempo. Körde på som vanligt med tre långa pass (över 16 km) när snön kom och har nu ont i benen och är stel som sjutton (har aldrig träningsvärk annars). Varvar mellan ice bugs och vanliga skor med broddar. Hur påv

Jag håller nere intensiteten på passen för att låta kroppens tillvänjning med slirigt och tungt underlag ta den tid det tar. Alla kroppsdelar får arbeta på nytt sätt i snön. Ljumskar och höfter samt fötter är nog de muskelområden som oftast behöver längst

detta är min första löpvinter och jag har försökte att springa lika lång runda tidsmässig, men inte riktig i längd. 50-60min bli bara 8-10km istället för 10-12km.

jag kommer också springa lite mer intervaller på löpband en dag i veckan då det är inte lä

Jag har ont just i ljumskar och höft, som du säger. Troligtvis gick jag väl ut för hårt och körde på som vanligt.

Jag kan bara instämma med det Oskar skriver.

Det är lätt att dra på sig överbelastningsskador när man är ovan vid underlaget även om man tycker sig vara van vid distanserna.

Jag fick problem med hamstrings förra vintern när det var som moddigast. Fick t o m avbryta ett långpass vid ett tillfälle när jag fick sån kramp i baksida lår att jag inte kunde fortsätta! Fick ta bussen hem då...

Marcus: Toppen att du tittar in, du är ju en van löpare (vi har också en gemensam bekant, men det är en annan historia ;)). Två frågor:

Hur ska jag göra nu? Köra på försiktigt eller vila (hatar att vila)
Var kan jag köpa din bok?

Abbe: Usch så trist. Jag får inte kramp, men känner mig riktigt sliten i benen.

Titti: Jag har ett svagt minne av att vi har någon gemensam bekant men just nu kan jag inte komma på vem det är. Jag bara tror att jag vet.

Hur ska man göra? Själv valde jag rörlighetsträning igår eftersom jag insåg att jag krampade i vissa muskler av at

Marcus: Tack! Och nu ska jag köpa din bok 🙂