Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 12:53Jag håller med experterna här.
I lördags gjorde jag ett långpass, första i snön. "Som vanligt", tänkte jag. Men, oj vad det slet, främst i höftböjarna. Så jag gick, varvat med att springa lugnt sista milen. Jag ville inte upprepa det som hände två år ti
Jag håller med experterna här.
I lördags gjorde jag ett långpass, första i snön. "Som vanligt", tänkte jag. Men, oj vad det slet, främst i höftböjarna. Så jag gick, varvat med att springa lugnt sista milen. Jag ville inte upprepa det som hände två år ti
Quote from Elias Engqvist on 7 December 2012, 13:11Vad gäller vinterträning är det bra att tänka träningstid istf träningsdistans eftersom man inte kommer lika långt som vanligt vid samma ansträngningsgrad.
Vinterträning (i snön) blir nästan automatiskt mer styrketräning än på sommaren iom att man måste l
Vad gäller vinterträning är det bra att tänka träningstid istf träningsdistans eftersom man inte kommer lika långt som vanligt vid samma ansträngningsgrad.
Vinterträning (i snön) blir nästan automatiskt mer styrketräning än på sommaren iom att man måste l
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 13:25Tack för alla svar!
Tibor: jag känner mig som den där kycklingen...:(
Tack för alla svar!
Tibor: jag känner mig som den där kycklingen...:(
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 13:54Överraskade mig själv med att ta det lugnt i snön i år. Första passen 5 resp 7 km idag vila. Prövar 10 km imorgon. Annars brukar ljumskar ta stryk.
Överraskade mig själv med att ta det lugnt i snön i år. Första passen 5 resp 7 km idag vila. Prövar 10 km imorgon. Annars brukar ljumskar ta stryk.
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 20:35Jag ska springa Paris marathon 7 april och kommer därför få springa en hel del i snö den här vintern. Var ut en sväng igår och tyckte det gick ovanligt tungt. Funderade först på om jag på något oförklarligt sätt tappat flåset men kom sedan på att det nog
Jag ska springa Paris marathon 7 april och kommer därför få springa en hel del i snö den här vintern. Var ut en sväng igår och tyckte det gick ovanligt tungt. Funderade först på om jag på något oförklarligt sätt tappat flåset men kom sedan på att det nog
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 20:41Det är svårt att få in ett bra asfaltlöpsteg i tävlingsfart om det är snöigt. Däremot är det ju lätt att bli lika trött, om man vill träna det. Beroende på underlaget 15-45 sek långsammare kanske? Kolla så du har ungeför samma puls.
Det är svårt att få in ett bra asfaltlöpsteg i tävlingsfart om det är snöigt. Däremot är det ju lätt att bli lika trött, om man vill träna det. Beroende på underlaget 15-45 sek långsammare kanske? Kolla så du har ungeför samma puls.
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 22:03Perfekt med snö!
Spring lite lugnare, och satsa på att köra det planerade passet. Snön suger...enklare än så är det inte!
Alternativt...kör löpning med stavar på ett öppet fält...med mycket snö. DET ger resultat!
Perfekt med snö!
Spring lite lugnare, och satsa på att köra det planerade passet. Snön suger...enklare än så är det inte!
Alternativt...kör löpning med stavar på ett öppet fält...med mycket snö. DET ger resultat!
Quote from Funbeat user on 8 December 2012, 11:59Kör på puls och tid.
Kör på puls och tid.
Quote from Funbeat user on 8 December 2012, 12:04Apropå snölöpning, hur undviker ni att snö kommer in i skorna vid löpning i snö. använder ni någon typ av damasker?
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5b/Gaiters_%28PSF%29.png/512px-Gaiters_%28PSF%29.png
Apropå snölöpning, hur undviker ni att snö kommer in i skorna vid löpning i snö. använder ni någon typ av damasker?
Quote from Jonny Persson on 8 December 2012, 12:06Nej det har jag aldrig känt något behov av damasker. Så länge jag har foten i skon håller den undan snön bra. 🙂
Och nu ska jag ut och pulsa upp mitt intervallvarv. I dubbel bemärkelse.
Nej det har jag aldrig känt något behov av damasker. Så länge jag har foten i skon håller den undan snön bra. 🙂
Och nu ska jag ut och pulsa upp mitt intervallvarv. I dubbel bemärkelse.