Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTvätta cykeln
You need to log in to create posts and topics.

I regel så står det på förpackningen vad det är och hur det ska användas. Står det inget?

EcoTech är troligtvis ett avfettningsmedel, lubricant för smörjning, men protector vet jag inte för du behöver inte mer.

Måste visst rätta mig själv 🙁
Så här säger kemisk- tekniska leverantörsförbundet om komplexbildare:

"Avhärdare / Komplexbildare
Komplexbildare bidrar till tvättresultatet genom att hjälpa till att binda upp vattnets positiva joner vilket i sin tur gö

.. you lost me at hello.

Ett tips är att använda oparfymerade våtservetter för bebisar. Låter kanske helt galet men jag har själv testat ICA:s med aloe och det fungerade löjligt bra. De innehåller lite olja som löser upp skit på både ram och drivpaket. Kanske inget för en lerig M

Har man dusch, kör man cykeln, disken, kläderna och sig själv.

Sedan kör man Ajax och Platinium edition.

Allt blir skinande rent med Ajax!

Babyvåtservetterna är bra till mkt av städningen - däremot inte så bra för babyrumpor ...

Vaxar folk sina ramar? I så fall med vanligt bilvax eller? Nån som har tips?

Turtle passar väl bra?
BILD:http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2009/04/d1387turtle-wax-posters.jpg

Eller så vaxar man rumpan 🙂

Ingen har lyckats nämna statiol blå för rengöring (lampbränsle, båtvärmare)
Lite mildare mot lacken och lämnar ingen fet hinna som lacknafta, vilket är snarlik produkt.

När du tvättat cykeln så tar du lite statoil blå på en

Jag har en kedjetvätt (som man hänger på kedjan på cykeln) men den stänker och är allmänt jobbig. Köpt på biltema. Används inte idag.

Nu plockar jag av kedjan (KMC kedjelås) och lägger den i en burk. Häller på diesel (H) och skakar-skakar. Häller över sm