Quote from Berit Bengtson on 20 March 2007, 11:15Håkan Fällman skrev:
> Använd inte avfettning till kedjan, dyrt & torkar ut kedjan.
> Vanlig diesel gör lika rent och är betydligt billigare samt lite fetare i sig självAtt diesel både rengör och smörjer är en gammal historia.
Jag hade för flera år se
Håkan Fällman skrev:
> Använd inte avfettning till kedjan, dyrt & torkar ut kedjan.
> Vanlig diesel gör lika rent och är betydligt billigare samt lite fetare i sig själv
Att diesel både rengör och smörjer är en gammal historia.
Jag hade för flera år se
Quote from Panama B on 20 March 2007, 11:35En som inte vet
Hur ofta gör man ren kedjan..... hur många ggr per år gör ni det?
Påverkar det hur ofta man behöver byta kassetten?!?
---------------------------------
Hitta detta på web:ebn dvs., var 90 mil
http://tnt.happymtb.org/oldserver/mekguid
En som inte vet
Hur ofta gör man ren kedjan..... hur många ggr per år gör ni det?
Påverkar det hur ofta man behöver byta kassetten?!?
---------------------------------
Hitta detta på web:ebn dvs., var 90 mil
http://tnt.happymtb.org/oldserver/mekguid
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 11:50Och nästa fråga: är kedjetvättarna engångsprylar eller "laddar" man om dem på något sätt?
Och nästa fråga: är kedjetvättarna engångsprylar eller "laddar" man om dem på något sätt?
Quote from j sollerman on 20 March 2007, 12:51okej då ändrar jag mig och kommer inte att använda diesel när jag tvättar cykeln. man kan väl köpa avfettning på statoil?
var köper man teflonolja? va någon som skrev att man skulle ha på det dagen efter?
okej då ändrar jag mig och kommer inte att använda diesel när jag tvättar cykeln. man kan väl köpa avfettning på statoil?
var köper man teflonolja? va någon som skrev att man skulle ha på det dagen efter?
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 13:12Linus: Man laddar om kedjetvätten genom att fylla den med rengöringsvätska. En del av den vätskan följer med kedjan ut och stänker ner omgivningen, därför är tidningar bra. Det som blir kvar är svart som sot men kan återanvändas om man låter partiklarna s
Linus: Man laddar om kedjetvätten genom att fylla den med rengöringsvätska. En del av den vätskan följer med kedjan ut och stänker ner omgivningen, därför är tidningar bra. Det som blir kvar är svart som sot men kan återanvändas om man låter partiklarna s
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 13:42ok, tack. Låter då som om en kedjetvätt är något att testa. Verkar smidigt.
ok, tack. Låter då som om en kedjetvätt är något att testa. Verkar smidigt.
Quote from Anders Wallerstedt on 20 March 2007, 15:27Hej igen, trevlig tråd (H)
Håller med HåkanC, använd inte disel, avfettning är det som gör jobbet på rätt nivå, dock bra att använda tunna skyddshanskar. (Tvätta sedan händerna i diskmedel, och smörj in dem.)
(t+) Kedjetvätt, är ett måste för en san cyk
Hej igen, trevlig tråd (H)
Håller med HåkanC, använd inte disel, avfettning är det som gör jobbet på rätt nivå, dock bra att använda tunna skyddshanskar. (Tvätta sedan händerna i diskmedel, och smörj in dem.)
(t+) Kedjetvätt, är ett måste för en san cyk
Quote from Funbeat user on 20 March 2007, 16:42Vad har ni emot Diesel, jag vet massor med bilar som bara går på det, dom skulle inte ens starta på avfettning(hv)
Vad har ni emot Diesel, jag vet massor med bilar som bara går på det, dom skulle inte ens starta på avfettning(hv)
Quote from j sollerman on 2 April 2007, 11:44jag har köpt nåt kit från finish line. tre olika produkter men jag förstår inte riktigt vad dom ska användas till. EcoTech, Lubricant och protectant. någon som kan hjälpa mig hur jag ska använda dessa produker?
jag har köpt nåt kit från finish line. tre olika produkter men jag förstår inte riktigt vad dom ska användas till. EcoTech, Lubricant och protectant. någon som kan hjälpa mig hur jag ska använda dessa produker?
Quote from Anders Wallerstedt on 2 April 2007, 19:49Låter som de är till växelhandtagen. Växelhantagen som både är plast, lättmetall, vire. Har ett kitt, tror det står Echoline på den. Smörjmedlet, är vit och trögflytande gegga för plast.
Låter som de är till växelhandtagen. Växelhantagen som både är plast, lättmetall, vire. Har ett kitt, tror det står Echoline på den. Smörjmedlet, är vit och trögflytande gegga för plast.