Quote from Guest on 22 June 2010, 11:34Jag tillbringar för tillfället mycket av min tid på nätet med att leta efter min vinterpendlarcykel (Cyclocross) och då råkade jag på följande artikel:
http://www.cyclingnews.com/news/uci-allows-disc-brakes-for-cyclo-cross
Jag kommer knappast att satsa
Jag tillbringar för tillfället mycket av min tid på nätet med att leta efter min vinterpendlarcykel (Cyclocross) och då råkade jag på följande artikel:
http://www.cyclingnews.com/news/uci-allows-disc-brakes-for-cyclo-cross
Jag kommer knappast att satsa
Quote from ellen olsson on 22 June 2010, 11:44Lance twittrade om det tidigare idag. Jag tycker att det är ett steg i fel riktning.
Lance twittrade om det tidigare idag. Jag tycker att det är ett steg i fel riktning.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:51Varför är det ett steg i fel rikning?
Varför är det ett steg i fel rikning?
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:55Mycket bra att man funderar på att ändra detta, denna tramsiga regel har hållit tillbaka utvecklingen på den ultimata pendlar/åretruntcykeln CX.
Mycket bra att man funderar på att ändra detta, denna tramsiga regel har hållit tillbaka utvecklingen på den ultimata pendlar/åretruntcykeln CX.
Quote from ellen olsson on 22 June 2010, 11:57Jag vill att folk ska lära sig cykla istället för att bromsa och förlita sig på bromseffekten vid panikinbromsningar.
Det är naturligtvis inget problem för eliten och andra erfarna cyklister men det är ett problem i den vanliga trafiken...
Jag vill att folk ska lära sig cykla istället för att bromsa och förlita sig på bromseffekten vid panikinbromsningar.
Det är naturligtvis inget problem för eliten och andra erfarna cyklister men det är ett problem i den vanliga trafiken...
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:00Är inte en Touringcykel det optimala penlaröket?
Skärmar, pakethållare, packväskor, dubbdäck?En "ny" cross kommer inte att ha plats till mer än A10 dubbdäck.
Är inte en Touringcykel det optimala penlaröket?
Skärmar, pakethållare, packväskor, dubbdäck?
En "ny" cross kommer inte att ha plats till mer än A10 dubbdäck.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:02Såg att Trafikverket funderade på samma sätt, bromsarna på bilarna skall få sämre bromsverkan i framtiden. På det sättet räknar man med att minska olyckorna genom att bilisterna tar det lugnare och inte förlitar sig på bromsverkan i paniksituationer.
Såg att Trafikverket funderade på samma sätt, bromsarna på bilarna skall få sämre bromsverkan i framtiden. På det sättet räknar man med att minska olyckorna genom att bilisterna tar det lugnare och inte förlitar sig på bromsverkan i paniksituationer.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:17"Jag vill att folk ska lära sig cykla istället för att bromsa och förlita sig på bromseffekten vid panikinbromsningar"
Varför skulle man panikbromsa på CX-tävlingar?
"Jag vill att folk ska lära sig cykla istället för att bromsa och förlita sig på bromseffekten vid panikinbromsningar"
Varför skulle man panikbromsa på CX-tävlingar?
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:18"Det är naturligtvis inget problem för eliten och andra erfarna cyklister men det är ett problem i den vanliga trafiken... "
Vad har UCI:s regler att göra med "vanlig trafik"?
"Det är naturligtvis inget problem för eliten och andra erfarna cyklister men det är ett problem i den vanliga trafiken... "
Vad har UCI:s regler att göra med "vanlig trafik"?
Quote from Rasmus Olsson on 22 June 2010, 12:45Linus, därför att väldigt få, nästan ingen, cykeltillverkare tillverkar cx med skivbromsar. Vilket vi vanliga dödliga pendlare skulle gilla.
Linus, därför att väldigt få, nästan ingen, cykeltillverkare tillverkar cx med skivbromsar. Vilket vi vanliga dödliga pendlare skulle gilla.