Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUCI Tillåter skivbroms på Cyclocr …
You need to log in to create posts and topics.

Linus: UCI:s regler påverkar utbudet ganska kraftigt och därigenom vilka CX:ar som finns i trafiken.

@Linus: Vad har UCI:s regler att göra med "vanlig trafik"?

Det är redan nu ett mycket begränsat urval produkter för oss som inte vill ha V-broms men som vill ha lite längre "reach" än vad högklassiga racerbroms erbjuder.

Det lilla som finns kvar kommer

eh, nu vet jag inte om jag missförstår dig eller om du missförstår mina frågor Bruse, men läser man mina frågor som kommentarer på Fredriks inlägg så förstår jag inte ditt inlägg... 🙁

Linus, jag kanske missförstod dig. Sitter med en kombo av trötthet, förkylning och gräspollenallergi. 😉

aha Fredrik, du menar att riktningen du inte gillar är att det kommer finnas fler cyklar i trafiken med skivbromsar (vilket du inte gillar). Att det blir tillåtet på CX-tävlingar har du i sig inget emot?

Om något år kanske vi äntligen får ett bredare utbud av pendlar- och allround-hojar med bromsar som passar i vårt klimat. (t+)

Bruse, ok. 🙂

@åberg _

I vårt klimat ska man bromsa så lite som möjligt (tänker på i vintras ... ). Men jag förstår vad du menar. Jag har inget emot skivbroms, men jag har aldrig funderat på att skaffa en cykel som använder dem. Jag har inte MTB, då skulle jag vilja h

Linus: Lämpligheten på CX-tävlingar är en sak för UCI:s regelkommitté och den bedömningen lägger jag mig inte i.

Jag har svårt att förstå att man kan bli upprörd över att det används bromsar som fungerar bra.