Quote from Bertil Nolheim on 22 June 2010, 14:25Angående risken att flyga över styret så brukar barn- och "tant"-cyklar med V-broms ha en lite fjäder på bromsvajern för att dämpa effektiviteten på frambromsen. Det är nog klokt i det fallet. Jag har klarat att moderera kraften hittills, men jag var uppe
Angående risken att flyga över styret så brukar barn- och "tant"-cyklar med V-broms ha en lite fjäder på bromsvajern för att dämpa effektiviteten på frambromsen. Det är nog klokt i det fallet. Jag har klarat att moderera kraften hittills, men jag var uppe
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:28Det där med att slippa tvätta fälgen på vintercykeln har jag förståelse för.
Det beror väl på bromsklossorna. Jag får inte samma städarbetet på CX som jag får med andra.
På långfärdscykel har jag V-broms och det känns tryggt. Jag hade inte velat ha cant
Det där med att slippa tvätta fälgen på vintercykeln har jag förståelse för.
Det beror väl på bromsklossorna. Jag får inte samma städarbetet på CX som jag får med andra.
På långfärdscykel har jag V-broms och det känns tryggt. Jag hade inte velat ha cant