Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUllmax
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har shoppat Ullmax och vet ungefär hur de ligger i storlekarna?

De har ett set med tröja och byxa i microfiber för 199kr på deras webbshop som jag funderar att investera i. Det var lite kallt att springa idag så det behövs snart. Oftast

Se mitt PM till dig Karl

Vill väcka den här gamla tråden.
Är det nån som kan säga nåt om storlekar, kvalité och så vidare? Ska man ha merino eller räcker det med microfiber?

Jag vill veta hur de är med tvättningen av ull-underställ. En kompis sa att man inte skulle tvätta de så ofta, för då förstör man de. Va äckligt, var min första tanken.
Någon? Använder ni ull-underställ vid svettig träning? Hur ofta tvättas de då i så f

Jag köpte detta förra året för ha under vintersäsongen. Jag köpte ett underställ och även en mössa. Det har funkat kanon. Jag hade tänkt shoppa ett par eller två till så jag har då jag springer fler pass nu än jag gjorde förra året.

Jag är rätt smal (181

Jag tvättade mina ofta, ungefär en gång i vecka och det var inga problem alls. De luktar inte nämnvärt efter hela även om man har svettas rätt ordentligt.

Jag skulle aldrig köpa merinoull från Australien/Nya Zealand hur bra den än är, eftersom jag inte sanktionerar djurplågeri.

Men om det finns garanterat mulesingfri merinoull så kanske.

Jag försöker också inte att sanktionera det, jag köpte dock mina underställ förra året innan detta kom fram.

Men Ullmax själv säger att de inte köper från länder där mulesing förekommer.

Dock så de jag köpte förra året var Micro-fiber och inte merino-ul

Karl: Det blev nog ett inte för mycket där 🙂

Vad har Nya Zeeland med mulesing att göra?