Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 15:09ok, en fråga till, av en mycket känslig människa.
Hur mycket kliar de? Jag blir totalt galen om de kliar de minsta./en som har kli-skydd i stickade mössor.
ok, en fråga till, av en mycket känslig människa.
Hur mycket kliar de? Jag blir totalt galen om de kliar de minsta.
/en som har kli-skydd i stickade mössor.
Quote from ellen olsson on 24 October 2008, 18:42Fin Merinoull kliar inte. En del personer verkar dock tycka att all ull kliar men jag tror att det mest är psykologiskt.
Fin Merinoull kliar inte. En del personer verkar dock tycka att all ull kliar men jag tror att det mest är psykologiskt.
Quote from Jan Lundquist on 24 October 2008, 21:52Jag tror också det mesta sitter i huvudet. Precis som att all lamm smakar kofta..
Jag tror också det mesta sitter i huvudet. Precis som att all lamm smakar kofta..
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 22:33Jag har Ullmax merinoullställ och tycker det är kanon.
Visst kliar det lite, men bara tills man börjar träna 🙂/Magnus
Jag har Ullmax merinoullställ och tycker det är kanon.
Visst kliar det lite, men bara tills man börjar träna 🙂
/Magnus
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 00:19Ull är lite av självrengörande, och drar inte till sig svettlukt. Så det är perfekt som träningskläder om man inte vill tvätta så ofta. Eller fjällvandringar och liknande när inte man orkar bära tvättmaskin 😉
Ull är lite av självrengörande, och drar inte till sig svettlukt. Så det är perfekt som träningskläder om man inte vill tvätta så ofta. Eller fjällvandringar och liknande när inte man orkar bära tvättmaskin 😉
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 22:17Stina jo men lamm kan vara gott ,det beror på hur man lagar det
Stina jo men lamm kan vara gott ,det beror på hur man lagar det
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 12:40hmmm...kanske de sitter i huvudet, men de är inte bara ull som kliar, dålig bomull som är färgat med konstig färg kliar också. Jag blir galen då de kliar...de värsta är vindbyxor med sånt där nylonfoder som är rutigt, minsta lilla att jag blir normalvarm
hmmm...kanske de sitter i huvudet, men de är inte bara ull som kliar, dålig bomull som är färgat med konstig färg kliar också. Jag blir galen då de kliar...de värsta är vindbyxor med sånt där nylonfoder som är rutigt, minsta lilla att jag blir normalvarm
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 13:40Jag har aldrig märkt att det kliar från mina Merino kläder. Men du kanske är lite mer kräsen än oss vanliga dödliga.. 😉
Du får nog spendera lite pengar och testa, jag är väldigt nöjd med de Merinoplagg som jag använder.
Jag har aldrig märkt att det kliar från mina Merino kläder. Men du kanske är lite mer kräsen än oss vanliga dödliga.. 😉
Du får nog spendera lite pengar och testa, jag är väldigt nöjd med de Merinoplagg som jag använder.
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 16:17jag har ett varmt merinoställ från smartwool, och en halvvarm tröja från icebreaker.
ingen av dem billig.
ingen av dem kliar.icebreakers tröja 200 rosa reas ut på naturkompaniet.
det finns nån rödaktig variant för killar.
grattis!
jag har ett varmt merinoställ från smartwool, och en halvvarm tröja från icebreaker.
ingen av dem billig.
ingen av dem kliar.
icebreakers tröja 200 rosa reas ut på naturkompaniet.
det finns nån rödaktig variant för killar.
grattis!
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 17:18Någon som testat Aclima, och deras ull av olika varianter light/warm och hotwoll? eller varför inte woolnet?
Någon som testat Aclima, och deras ull av olika varianter light/warm och hotwoll? eller varför inte woolnet?