Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUllmax
You need to log in to create posts and topics.

ok, en fråga till, av en mycket känslig människa.
Hur mycket kliar de? Jag blir totalt galen om de kliar de minsta.

/en som har kli-skydd i stickade mössor.

Fin Merinoull kliar inte. En del personer verkar dock tycka att all ull kliar men jag tror att det mest är psykologiskt.

Jag tror också det mesta sitter i huvudet. Precis som att all lamm smakar kofta..

Jag har Ullmax merinoullställ och tycker det är kanon.
Visst kliar det lite, men bara tills man börjar träna 🙂

/Magnus

Ull är lite av självrengörande, och drar inte till sig svettlukt. Så det är perfekt som träningskläder om man inte vill tvätta så ofta. Eller fjällvandringar och liknande när inte man orkar bära tvättmaskin 😉

Stina jo men lamm kan vara gott ,det beror på hur man lagar det

hmmm...kanske de sitter i huvudet, men de är inte bara ull som kliar, dålig bomull som är färgat med konstig färg kliar också. Jag blir galen då de kliar...de värsta är vindbyxor med sånt där nylonfoder som är rutigt, minsta lilla att jag blir normalvarm

Jag har aldrig märkt att det kliar från mina Merino kläder. Men du kanske är lite mer kräsen än oss vanliga dödliga.. 😉
Du får nog spendera lite pengar och testa, jag är väldigt nöjd med de Merinoplagg som jag använder.

jag har ett varmt merinoställ från smartwool, och en halvvarm tröja från icebreaker.
ingen av dem billig.
ingen av dem kliar.

icebreakers tröja 200 rosa reas ut på naturkompaniet.
det finns nån rödaktig variant för killar.
grattis!

Någon som testat Aclima, och deras ull av olika varianter light/warm och hotwoll? eller varför inte woolnet?