Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 00:14Det låter som ett bra upplägg. Att skapa sig långpassvana kan aldrig vara fel. Både huvud och kropp tränas då!
Det låter som ett bra upplägg. Att skapa sig långpassvana kan aldrig vara fel. Både huvud och kropp tränas då!
Quote from Marléne Lönnqvist on 6 January 2012, 22:39Ett blåbär till anmäler sig. Förvisso genomfört 2 st Lapland Ultra i motionsklassen men då genom att gå (samma med 4 st Fjällräven Classic 11 mil fjällterräng men då har det ju blivit 2 kortare lopp med ett par timmars sömn på mitten).
I år är mitt mål a
Ett blåbär till anmäler sig. Förvisso genomfört 2 st Lapland Ultra i motionsklassen men då genom att gå (samma med 4 st Fjällräven Classic 11 mil fjällterräng men då har det ju blivit 2 kortare lopp med ett par timmars sömn på mitten).
I år är mitt mål a
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 22:46Lidingö Ultra 50km har en maxtid på 8 timmar, det ger en snitthastighet på 9:36 min/km och om du joggar en del av vägen och går en del hinner du.
Min första LU50k tog 7:47:49 och då hade jag tränat i knappt ett år. Gick i backarna, raskt. Joggade på pla
Lidingö Ultra 50km har en maxtid på 8 timmar, det ger en snitthastighet på 9:36 min/km och om du joggar en del av vägen och går en del hinner du.
Min första LU50k tog 7:47:49 och då hade jag tränat i knappt ett år. Gick i backarna, raskt. Joggade på pla
Quote from Marléne Lönnqvist on 6 January 2012, 22:59@Annica LU för mig är alltså Laplands Ultra 100 km. Men visst Lidingö Ultra är intressant. Kikade just på maxtiderna och såg att de drar snöre 2 ggr
Vid 25 km efter 3:45
Vid 40 km efter 5:45På Lapland Ultra 2010 hade jag
3:32 på 25 km
5:45 på 40 km
u
@Annica LU för mig är alltså Laplands Ultra 100 km. Men visst Lidingö Ultra är intressant. Kikade just på maxtiderna och såg att de drar snöre 2 ggr
Vid 25 km efter 3:45
Vid 40 km efter 5:45
På Lapland Ultra 2010 hade jag
3:32 på 25 km
5:45 på 40 km
u
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 23:25Aaah 🙂
Jag såg LU och kopplade Lidingö så pass att jag t om läste det 🙂
Aaah 🙂
Jag såg LU och kopplade Lidingö så pass att jag t om läste det 🙂
Quote from Marléne Lönnqvist on 6 January 2012, 23:40Men Lidingö Ultra kan ju vara kul att köra ändå 1 månad före Lapland Ultra.
Men Lidingö Ultra kan ju vara kul att köra ändå 1 månad före Lapland Ultra.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 23:41Ja, fast det blir ju rena kortloppet för dig 🙂
Fast som långpass med service och som förberedelse inför the real deal kan det kanske fungera?
Ja, fast det blir ju rena kortloppet för dig 🙂
Fast som långpass med service och som förberedelse inför the real deal kan det kanske fungera?
Quote from Marléne Lönnqvist on 6 January 2012, 23:49Kan vara bra att använda som test på om jag orkar kuta mer än vad jag tror. Måste komma igång med löpträning. Måste som sagt klura på program. Kikat på det på Ultradistans som man borde börjat i november. Har inga ambitioner att klara det på 5 timmar dock
Kan vara bra att använda som test på om jag orkar kuta mer än vad jag tror. Måste komma igång med löpträning. Måste som sagt klura på program. Kikat på det på Ultradistans som man borde börjat i november. Har inga ambitioner att klara det på 5 timmar dock
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 00:16Skriver bara in mig i tråden. Ska formulera mål och planer snart. Än så länge bara en vision om att kunna springa riktigt långt...
Skriver bara in mig i tråden. Ska formulera mål och planer snart. Än så länge bara en vision om att kunna springa riktigt långt...
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 13:37Bumpar tråden här, när vårens ultralopp ligger runt hörnet! Efter gårdagens långpass så känns 50 miles i april fortfarande väldigt långt borta.
Någon som har något tips på hur man kan träna så här 3 månader före TEC? Springer mina långpass ensam vilket gö
Bumpar tråden här, när vårens ultralopp ligger runt hörnet! Efter gårdagens långpass så känns 50 miles i april fortfarande väldigt långt borta.
Någon som har något tips på hur man kan träna så här 3 månader före TEC? Springer mina långpass ensam vilket gö