Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltra-blåbärstråden
You need to log in to create posts and topics.

"Drop-bags för terräng ultra 50miles"? (Fast kanske går till så på bergsultror utomlands? eller förresten så kanske det fanns möjlighet till det på full moon race i skåne?) Jag tror det är första gången jag hör frågan. Ofta brukar det vara vätskekontroll

Marcus:

På BUM 50 miles nu i vår så får deltagarna möjlighet att ha 2 egna "dropbags" efter banan.

Om det finns hyfsad service med vätska och energi behöver jag ingen dropbag för 50 miles. Kanske kan det vara skönt att byta tröja eller ha tillgång till skavsårsbehandling, men jag brukar klara mig utan sådant.

Jag har sprungit 50miles där supporten var

Anmäler mig till blåbärstråden – kul läsning.

Min resa har varit 10km – halv mara – mara – Nästan dubbla mara och nu slutligen ett allvarligt försök på 100 mile. En otroligt stor utmaning som jag tar an med respekt och glädje.

Jag har under hösten tota

Räkna med att sista 50M tar 20-30% längre tid än första 50M.
Klarar du första halvan på 10-10:30 har du alltså god chans på sub-24.
Spring inte _för_ sakta i början. Det kan också vara ansträngande att springa i allt för lågt tempo än för högt. Försök hit

Kära blåbär, jag hade tänkt ultradebutera på Karlstad 6h men har kämpat med en peroneustendinit under hösten och nu bestämt mig för att lämna platsen åt näste gumma i kön. Livet blir så tröstlöst utan mål, kan ni inte föreslå mig nåt annat trivsamt ultral

Jona: Då skulle jag vilja ta tillfället i akt och föreslå Borlänge Ultra 6H den 31 mars! 🙂

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1108902

Välkommen! 🙂

Det låter klokt Anders. Under 30h är en mer rimlig satsning än under 24h som första 100 Miles -ultra.

Jag tycker Peter har kloka synpunkter.

Om du tycker Borlänge är lite tidigt
så skulle jag föreslå Munkastigen i Laxå 28 april 44km alldeles underbart lopp, eller Jättelångt (9 juni)mellan Norrtälje-Grisslehamn 68km lika trevligt det fast lite längre.
Vägrar (nästan) att föreslå LidingöUltra 50

Hejsan! Dax att erkänna att man finns.
Har just anmält mej till Borlänge 6H, det blir debut och troligen sista ultran 2012.
Tänker använda den som ett led i träningen till IM Kalmar.

Vet inte riktigt vad som krävs men mitt upplägg för att klara 6H blir: