Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 19:33> Mattias: Jag vill bo så att jag slipper bil. Det betyder antingen boende inom en kilometer från starten eller från den officiella bussen-till-starten i Mora. Skulle jag sikta på det första alternativet skulle jag vara beroende av att ha bilen parkerad n
> Mattias: Jag vill bo så att jag slipper bil. Det betyder antingen boende inom en kilometer från starten eller från den officiella bussen-till-starten i Mora. Skulle jag sikta på det första alternativet skulle jag vara beroende av att ha bilen parkerad n
Quote from Funbeat user on 1 March 2014, 20:05Långt efter diskussionen lagt sig men är det någon som sett bansträckningen för halva (45km) loppet? Om man nu börjar i Oxberg är det inte 45km till Mora om man skall hålla sig så nära vasaloppssträckningen som möjligt. Varför börjar man inte i Evertsberg
Långt efter diskussionen lagt sig men är det någon som sett bansträckningen för halva (45km) loppet? Om man nu börjar i Oxberg är det inte 45km till Mora om man skall hålla sig så nära vasaloppssträckningen som möjligt. Varför börjar man inte i Evertsberg
Quote from Funbeat user on 1 March 2014, 21:39Det är samma sträckning som halvvasan som startar i Oxberg. Man gör en sväng runt oxbergssjön så du kommer in på spåret vid vasslan och får springa upp för lundbäcksbackarna innan du kommer till kontrollen vid oxberg.
Det är samma sträckning som halvvasan som startar i Oxberg. Man gör en sväng runt oxbergssjön så du kommer in på spåret vid vasslan och får springa upp för lundbäcksbackarna innan du kommer till kontrollen vid oxberg.
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 10:54Tack för det!
-Jimmy
Tack för det!
-Jimmy
Quote from Funbeat user on 16 May 2014, 11:49Tips på skor för ultravasan 90. Har läst att den går på stigar grusvägar men det finns annan mark också ex. myrar. Kan man klara sig med vanliga löparskor eller ska man köra på trailskor?
Tips på skor för ultravasan 90. Har läst att den går på stigar grusvägar men det finns annan mark också ex. myrar. Kan man klara sig med vanliga löparskor eller ska man köra på trailskor?
Quote from Funbeat user on 16 May 2014, 18:56Jag sprang provloppet 2010 i vanliga Asics GT-2150 (motsvaras av nuvarande GT-2000), alltså en fullt normal allroundsko, och Bolas dubbelstrumpor. Det gick alldeles utmärkt och jag fick en enda minimal blåsa.
Det varierande underlaget gör att man inte får
Jag sprang provloppet 2010 i vanliga Asics GT-2150 (motsvaras av nuvarande GT-2000), alltså en fullt normal allroundsko, och Bolas dubbelstrumpor. Det gick alldeles utmärkt och jag fick en enda minimal blåsa.
Det varierande underlaget gör att man inte får
Quote from Funbeat user on 17 May 2014, 13:00Tack för info....Då blir min GT-2000 glada 🙂
Tack för info....Då blir min GT-2000 glada 🙂