Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltravasan 23 augusti
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med.

Början av 2-tusentalet så fanns 24H på skridskor. Så exklusivt så det lades ned.

Än mer exklusivt var löpning Vänern runt ( bara 1 varv ).
På 2 år 10 fullföljande.

Flindra: Det är det på sätt och vis, men det där med att träna tillsammans med sitt djur (och bästa kompis) är helt magiskt. När hästen orkar vad tusan som helst och bara flyger fram med spetsade glada öron och man glider genom vet. grindarna med en häst

Jag var i början av denna tråd supertaggad om loppet och peppade andra om loppet. Att få springa en tredje gång såg jag fram mot. Hade tagit det solklara beslutet att anmäla mig trots den höga anmälningsavgiften. Men ...

... kollade för någon vecka sedan

Lite intressant att det verkar vara så många som ska ultradebutera på en så pass "lång" distans. Hade jag aldrig sprungit längre än en mara (får väl vara definitionen på ultradebut) hade jag nog valt något lite kortare, typ Munkaleden, SUM eller så. Nio m

Nog tror jag de som anmält sig är vana konditionsidrottare och dessutom minst sprungit Lidingöloppet eller marathon. Elva månader kvar, tror ni inte man hinner träna upp sig längdmässigt på den tiden? Finns dessutom chanser att köra några långa tävlingar

Jag har lite inställningen att vem som helst kan springa ett maraton och har själv inte lagt ner så enormt mycket tid på träning inför den distansen. Nio mil däremot kräver lite mer. Men du har nog rätt i att det knappast är sådana oseriösa personer som j

Med UltraVasan är det nog första gången som vid ett och samma tillfälle en stor mängd icke-ultralöpare kommit in. Det är som att den mentala spärren nu släppt fullständigt. Lidingö Ultra och Stockholm Ultra har inte lyckats engagera icke-ultralöpare på sa

Jan: att boendet går på överpriser under sommarveckan har jag inte upplevt alls?!? Jag har tillbringa de 4 senaste åren i Lindvallen under Cykelvasan och tycker mig ha kommit väldigt billigt undan. Tidigare har det kostat 495 kr per person för en långweek

Ska bara tillägga att det är 9 mycket tuffa mil det är frågan om.
I alla fall om det är lika blöt som när jag sprang 2010.
Även om spångarna inte är åtgärdade så kan det bli riktigt intressant med 750 löpare + stafettlagen som kommer i kapp.
Nästan som ma