Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumUmeåUmeå
You need to log in to create posts and topics.

Varvet är 200 m så det kan bli några varv under ett pass. Överlägset allt annat i Umeå för tempoträning mitt i vintern!

Entrén är markerad på kartan!

Hur ser Hälsans stig/broarna runt ut nu?
Tänkte ta mig ut på ett långpass imorrn innan jag åker söderut men har inte så bra koll på snöläget på stigarna häromkring.

Vad gäller Hälsans Stig har jag inte någon information, men när vi är inne på tillståndet för olika spår så kan jag berätta att SM-spåret på Gammlia bitvis är ondskan själv - blötsnö-passager och vattenhål som det inte finns något "runt" runt 🙂

Hälsans stig vet jag inte riktigt var den är.. Jag har tävlat i stafetten broarna runt - tegsbron-kyrkbron-"holmsundsbron" och de är ok.

Från Lundaåkern västerut till Baggböle gissar jag att det är lite blött..

EDIT: hela "Umeälvstafetten" har jag inte

Det blir nydala runt istället. 🙂

Torrt där Karin? Eller är det asfalt hela sträckan kanske..? Hur långt är det runt sjön?

jepp där är det torrt, inte så konstigt, eftersom det är grusväg. Det enda stället jag var orolig för vid hälsans stig var just på en stig på Ön.

Umemilen går ju där, men då är det en avstickare förbi Astra och nydalahöjd för att få ihop 10 km, så det ä

Jag postar det väl igen: runt Nydalasjön är det 8520 meter. Detta är om man springer den grusväg som går närmast sjön, runt sjön. Den sträcka som är asfalt är ca 1,5-2 km lång, och går från Kinabron tills man kommer runt på baksidan av badet.

Är sugen på att testa att springa på friidrottsarenan vid iksu, men känner mig för feg för att bara klampa in när grindarna är öppna, även om ingen är där. Är det någon som vet om det är öppet för allmänheten?

Linda: Du är jättevälkommen att komma dit och springa! Det är vi friidrottsklubbar som håller arenan öppen måndag-torsdag 17-20 och vi har grindarna öppna just för att de som vill komma och prova på skall ha möjlighet till det.

Naturligtvis får man visa