Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Stressfraktur är ungefär lika sannolikt. "Smärta på samma ställe." "Kommer tillbaka."

Träningsvärk?

Svårt att råda när man inte kan se Din träning, men spontant tänker jag mig att Dina underben (vadmuskler, tibbarna, peroneusarna) inte riktigt är tränade för uppgiften ännu och därför protesterar. Eftersom Du slutar springa när Du får ont

Tack för alla svar!

Innan graviditeten hade jag lite problem med benhinnorna men inte på så sätt att jag inte kunde springa. Sprang då snabbare än nu men i princip lika ofta och långt.
Jag känner INTE igen den här smärtan från då. Hade inga problem med d

Låter som att du har fått bra hjälp nu. Att dom har kunnat "spåra" det till att du behövde pelotter. Kan ju dessutom vara som så att kroppen behöver lite tid att vänja sig vid själva löpningen med om du har haft ett lite längre uppehåll? Får hoppas att de

Det var inte så att de kunde säga att det var inlägg som saknades. Det var nog snarare en justering han gjorde iom grundligare undersökning än sist då de bara plockade fram en nyare modell av den sko jag använt tidigare. Det kan ju hända saker med föttern

Skönt att det verkar ha löst sig och lycka till nu! 🙂

Nedsjunkna främre fotvalv är inget ovanligt efter graviditet och kan väl stöka till det på flera sätt har jag förstått. Jag har också något nersjunkna främre fotvalv efter mina graviditeter (har doc

Hur är ditt steg?

låter som benhinne inflamation...typ.
testa kyl linement,lr dyligt..å kolla dit steg,de kan ha ändrat sen sist du kuta.

Kolla så du inte knyter skorna för hårt!!!

Detta blockerar blodtillförsel och du stumnar. Vilket leder till värk mm.

Sedan ska ju sägas att jag hade mycket problem med det innan. Mest i början på säsongen. Men numera löper jag på löpband hela vintern senaste 3-4 åren och har inte det problemet mer.
Med benhinnor som värker alltså.
Man ska alltid vänja kroppen sakta. Mu