Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 16:00Har även en annan vinkel på det hela.
De skor som säljs idag gör att vi får ett för kroppen onaturligt löpsteg.
De flesta löper med en häl-tå isättning och kanske som jag innan en struttande löpning som resulterar i onda knän och muskler.Du kan ju test
Har även en annan vinkel på det hela.
De skor som säljs idag gör att vi får ett för kroppen onaturligt löpsteg.
De flesta löper med en häl-tå isättning och kanske som jag innan en struttande löpning som resulterar i onda knän och muskler.
Du kan ju test
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 17:24Skulle kunna bero på din löpteknik,
alltså om du sätter ner foten för långt fram i varje steg så innebär det att man lyfter oftast upp framfoten "för högt" vilket skapar muskeltrötthet och träningsverk i benhinnorna.Prova att korta ner ditt löpsteg en
Skulle kunna bero på din löpteknik,
alltså om du sätter ner foten för långt fram i varje steg så innebär det att man lyfter oftast upp framfoten "för högt" vilket skapar muskeltrötthet och träningsverk i benhinnorna.
Prova att korta ner ditt löpsteg en
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 10:18Malin - jag har haft liknande problem som du beskriver. Jag funderade också på compartmentsymtom. Men det var snarast en överansträngning av framsidans muskler (pga dåligt löpsteg) än att det var trångt i muskelcompartment, skulle jag tro. För mig försvan
Malin - jag har haft liknande problem som du beskriver. Jag funderade också på compartmentsymtom. Men det var snarast en överansträngning av framsidans muskler (pga dåligt löpsteg) än att det var trångt i muskelcompartment, skulle jag tro. För mig försvan
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 12:39Malin - det är otroligt sällan man kan skylla på skor eller löpteknik.
Har du skor du trivs med så byt ej.
Däremot kanske lite långsammare förflyttningar.
Gärna med gåperioder.Detta nya att man skall ha minimalistiska skor och lära sig en specifik
Malin - det är otroligt sällan man kan skylla på skor eller löpteknik.
Har du skor du trivs med så byt ej.
Däremot kanske lite långsammare förflyttningar.
Gärna med gåperioder.
Detta nya att man skall ha minimalistiska skor och lära sig en specifik
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 18:52K-G:
Var drar du gränsen vid minimalistiska skor? brukar springa vissa av mina pass med tävlingsskor. Snabbdistans/intervall/tävling, och även något distanspass emellanåt. Det funkar bra för mig, men visst alla är olika. Säger inte att man ska springa m
K-G:
Var drar du gränsen vid minimalistiska skor? brukar springa vissa av mina pass med tävlingsskor. Snabbdistans/intervall/tävling, och även något distanspass emellanåt. Det funkar bra för mig, men visst alla är olika. Säger inte att man ska springa m
Quote from Funbeat user on 30 June 2011, 08:46Personligen drar jag gränsen vid enbart sula.
Ganska så tjocka indianskor räknar jag dit, enkla sandaler också.New Balance Minimus Road, Nike Free, Saucony Kirvana + A3/4 anser jag ej vara minimalistiska. De är lätta men uppbyggda.
Går man in på skofö
Personligen drar jag gränsen vid enbart sula.
Ganska så tjocka indianskor räknar jag dit, enkla sandaler också.
New Balance Minimus Road, Nike Free, Saucony Kirvana + A3/4 anser jag ej vara minimalistiska. De är lätta men uppbyggda.
Går man in på skofö
Quote from Funbeat user on 30 June 2011, 15:11Jo det finns helt klart mer eller mindre dämpade lättviktare/tävlingsskor. Dom minst dämpade skorna har jag inte funderat på att springa i ens. Vissa modeller kanske enbart är tänka till att promenera med? För att stärka muskulaturen i fötterna. Seriösa l
Jo det finns helt klart mer eller mindre dämpade lättviktare/tävlingsskor. Dom minst dämpade skorna har jag inte funderat på att springa i ens. Vissa modeller kanske enbart är tänka till att promenera med? För att stärka muskulaturen i fötterna. Seriösa l