Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUnderbensträning
You need to log in to create posts and topics.

@Tobbe R:

"1 x Max vadhävningar (det är viktigast att repsen ökar, men lägg undan för undan på mer vikt i små portioner)."

= Ställ dig i en maskin för stående vadhävningar ELLER ställ dig med fotbladen på ett trappsteg med vikter i händerna. Gör max ant

Tack till Olle Albinsson för brödkavelstipset. Jag ha precis börjat spinga efter skada/op och ha haft poblem med att båda vaderna varit extremt stela, långt nere. Det har kraftigt hämmat löpsteget som varit stumt och stelt och det har verkligen känts som

Stelhet i vaderna verkar svårt att träna bort. Djup massage hjälper. Jag har märkt att det även hjälper att djupmassera och träna de andra musklerna i underbenet, de som vickar foten i sidled och uppåt. I löpsteget spänns alla dessa muskler samtidigt för

I långa loppet tror jag att tåhävningar i trappa hjälper även här. Långsamt och ned ordentligt på ett ben så att musklerna verkligen får jobba i hela sin längd.

Angående brödkaveln så kan jag rekommendera att använda den även på framsida lår. Riktigt bra!! 😀

Spikmatta, elterapi, brödkavel. Vad är nästa självplågeri som skall höjas till skyarna? 🙂

Löpband kanske. 😉

Eller foamroller för den som har en sån ligger skräpandes hemma 🙂

Vinflaska funkar också.

(H)

Försökte leta liknande övning för hamstrings men hittade bara andra typer av övningar (som iofs såg vettiga ut).