Quote from Guest on 31 May 2011, 08:37Sitter och funderar på vad som hände på Stockholm Marathon.
Var väldigt osäker på min kapacitet då det var min första marathon, så man visste ju inte riktigt hur kroppen skulle reagera. Har dock kört pass upp till 40 km under träningen så jag visste gans
Sitter och funderar på vad som hände på Stockholm Marathon.
Var väldigt osäker på min kapacitet då det var min första marathon, så man visste ju inte riktigt hur kroppen skulle reagera. Har dock kört pass upp till 40 km under träningen så jag visste gans
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 08:47Det är tillåtet att ha en dålig dag.
Du kan ju se det på ett positivt sett.
15 minuter för "dåligt".
Aha, då borde jag kunna persa vid nästa försök. (t+)
Det är tillåtet att ha en dålig dag.
Du kan ju se det på ett positivt sett.
15 minuter för "dåligt".
Aha, då borde jag kunna persa vid nästa försök. (t+)
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 08:55Stundom slumrar Homeros. Men med en bättre seedning får du förmodligen ett bättre lopp. Det är ansträngande psykiskt och fysiskt att kryssa mellan löpare.
Stundom slumrar Homeros. Men med en bättre seedning får du förmodligen ett bättre lopp. Det är ansträngande psykiskt och fysiskt att kryssa mellan löpare.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:08Tror säkert du kommer vara bättre seedad och bättre mentalt förberedd inför nästa lopp. Man måste nog också ligga 10 minuter före sitt mål på första halvan för på slutet går det tungt. Finns säkert de som klarar att hålla ett jämt tempo. Bra för dem. Kan
Tror säkert du kommer vara bättre seedad och bättre mentalt förberedd inför nästa lopp. Man måste nog också ligga 10 minuter före sitt mål på första halvan för på slutet går det tungt. Finns säkert de som klarar att hålla ett jämt tempo. Bra för dem. Kan
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:23Hur ofta springer du större tävlingar?
Själv bommade jag 10 minuter på en halvmara, oklart varför. 2 veckor innan hade jag krossat mitt rekord på milen.
Inte ens eliten har bra dagar alla gånger.
Hur ofta springer du större tävlingar?
Själv bommade jag 10 minuter på en halvmara, oklart varför. 2 veckor innan hade jag krossat mitt rekord på milen.
Inte ens eliten har bra dagar alla gånger.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:37En förklaring kan vara att man släpper koncentrationen på uppgiften innan den är utförd. Detta är ganska vanligt. Man har tränat hårt och varit fullt fokuserad på den stundande maran. Sista veckan/veckorna drar man ner på träningen och det känns som man k
En förklaring kan vara att man släpper koncentrationen på uppgiften innan den är utförd. Detta är ganska vanligt. Man har tränat hårt och varit fullt fokuserad på den stundande maran. Sista veckan/veckorna drar man ner på träningen och det känns som man k
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:41Angående seedningen och längre fram så startade kompisarna i samma startgrupp, men kan vara så att det tog hårdare på min kropp. är ändå 10 resp 20 år äldre än de.
Magnus: Lite samma fenomen som jag funderar på. Självklart så kan man ha dåliga dagar, men
Angående seedningen och längre fram så startade kompisarna i samma startgrupp, men kan vara så att det tog hårdare på min kropp. är ändå 10 resp 20 år äldre än de.
Magnus: Lite samma fenomen som jag funderar på. Självklart så kan man ha dåliga dagar, men
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:46G-Man, Jag var väldigt fokuserad på loppet. Satt hela kvällen innan med km beskrivningarna från hemsidan för att känna in atmosfär och känsla. Var ute 5 på morgonen och gick runt på banan för att kolla vind och förutsättningar.
Tror mer på överladdning än
G-Man, Jag var väldigt fokuserad på loppet. Satt hela kvällen innan med km beskrivningarna från hemsidan för att känna in atmosfär och känsla. Var ute 5 på morgonen och gick runt på banan för att kolla vind och förutsättningar.
Tror mer på överladdning än
Quote from Susan Hartley on 31 May 2011, 09:52Överladdning är inte omöjligt, kanske i kombination med att det inte riktigt var din dag.
Jag hade samma känsla som du, dvs. att jag fick slita från start och fick minst fem minuter sämre tid än vad jag hade hoppats på. Så ska det ju inte kännas på tävl
Överladdning är inte omöjligt, kanske i kombination med att det inte riktigt var din dag.
Jag hade samma känsla som du, dvs. att jag fick slita från start och fick minst fem minuter sämre tid än vad jag hade hoppats på. Så ska det ju inte kännas på tävl
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:56Dålig sömn tar ut sin rätt på lite längre tävlingar, är min erfarenhet. Jag tror att du var lite överladdad, men frågan är om det är det som var hela orsaken?
Robert, för att komma i 1C på LL måste man under 40 på milen. Ser ut som du har en bit kvar?
T
Dålig sömn tar ut sin rätt på lite längre tävlingar, är min erfarenhet. Jag tror att du var lite överladdad, men frågan är om det är det som var hela orsaken?
Robert, för att komma i 1C på LL måste man under 40 på milen. Ser ut som du har en bit kvar?
T