Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:02Svårt att gissa men du verkar ju ha gjort det mesta rätt vad gäller träning och nedtrappning så det är kanske något mentalt. Överladdning, eller prestationångest som ger låsning.
Jag är själv, tycker jag, oerhört målinriktad men försöker alltid ta väldig
Svårt att gissa men du verkar ju ha gjort det mesta rätt vad gäller träning och nedtrappning så det är kanske något mentalt. Överladdning, eller prestationångest som ger låsning.
Jag är själv, tycker jag, oerhört målinriktad men försöker alltid ta väldig
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:19Magnus. Under 2:40 på LL ger 1C, så det känns som under 40 är ett mycket tuffare krav. Hade 42 min (Miltid) på en terräng mil (Näsetloppet).
Jo det är nog överladdning. Men funderar på hur man skall fokusera energin rätt... Har försökt att dela upp lopp
Magnus. Under 2:40 på LL ger 1C, så det känns som under 40 är ett mycket tuffare krav. Hade 42 min (Miltid) på en terräng mil (Näsetloppet).
Jo det är nog överladdning. Men funderar på hur man skall fokusera energin rätt... Har försökt att dela upp lopp
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:22Under 2:40 ger 1C? Säker? Jag sprang på 2.41.22 och hamnade i grupp 3 med den tiden...
Under 2:40 ger 1C? Säker? Jag sprang på 2.41.22 och hamnade i grupp 3 med den tiden...
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:46Jag hamnade i 2:an på 2:44... kanske var mina andra tider då...
Kompisen hamnade i 1C och sprang på 2:32 och vad jag kunde se på listan så var det 10 min gränser
Jag hamnade i 2:an på 2:44... kanske var mina andra tider då...
Kompisen hamnade i 1C och sprang på 2:32 och vad jag kunde se på listan så var det 10 min gränser
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:50Magnus,
Kollade ditt namn o du ligger ju i 1C
Magnus,
Kollade ditt namn o du ligger ju i 1C
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:53Uppe fem? Där kan du nog ha en ganska stor del av förklaringen. Brist på sömn sänker prestationen.
Uppe fem? Där kan du nog ha en ganska stor del av förklaringen. Brist på sömn sänker prestationen.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:54Robert, ja efter ha seedat upp mig med miltiden. När jag först anmälde mig hamnade jag i grupp 3.
Robert, ja efter ha seedat upp mig med miltiden. När jag först anmälde mig hamnade jag i grupp 3.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:56Börjar ju bli så gammal att man tycker att morgonstund har guld i mund...
Jag brukar vakna hyfsat tidigt, så det var väl kanske 1,5 h tidigare än vanligt. Blir lätt så när man inte sover i egen säng. Sov över i Stockholm för att slippa gå upp så tidigt o
Börjar ju bli så gammal att man tycker att morgonstund har guld i mund...
Jag brukar vakna hyfsat tidigt, så det var väl kanske 1,5 h tidigare än vanligt. Blir lätt så när man inte sover i egen säng. Sov över i Stockholm för att slippa gå upp så tidigt o
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 11:06Jag sov 4 timmar o sprang som en kratta, tog tåget upp från Gbg kl 06.00 men gick upp 04.00 för att hinna in i tid o käka frukost mm.
Kunde inte somna kvällen innan, men det gör jag aldrig när jag vet att jag ska gå upp tidigt...Iofs springer jag alltid
Jag sov 4 timmar o sprang som en kratta, tog tåget upp från Gbg kl 06.00 men gick upp 04.00 för att hinna in i tid o käka frukost mm.
Kunde inte somna kvällen innan, men det gör jag aldrig när jag vet att jag ska gå upp tidigt...
Iofs springer jag alltid
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 20:583 saker kan få mej att bli seg, och tung i benen vid fel tillfälle.
En sömntablett kvällen före,
Överträning inför lopp, kan sitta i länge,
Ett kortare snabbpass för nära inpå loppet.
3 saker kan få mej att bli seg, och tung i benen vid fel tillfälle.
En sömntablett kvällen före,
Överträning inför lopp, kan sitta i länge,
Ett kortare snabbpass för nära inpå loppet.