Quote from Guest on 2 July 2009, 18:19Jag ha hört några gånger i diskusioner kring intervallträning att man cyklar upp och sedan kör man intervall och avslutar med att cykla ner. Vad menas igentligen cykla upp och sedan ner? "jag tror inte att det handlar om uppförsbacke och sedan nerförbacke
Jag ha hört några gånger i diskusioner kring intervallträning att man cyklar upp och sedan kör man intervall och avslutar med att cykla ner. Vad menas igentligen cykla upp och sedan ner? "jag tror inte att det handlar om uppförsbacke och sedan nerförbacke
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:29Uppvärmning och nedvärmning är relativt bra metoder. Den första för att få igång kroppen o minska skaderisken vid hög belastning. Den senare för att påskynda återhämtningen. Vet dock inte vad som rekommenderas inom cykel. Efter nedvärmning, säg 10 minut l
Uppvärmning och nedvärmning är relativt bra metoder. Den första för att få igång kroppen o minska skaderisken vid hög belastning. Den senare för att påskynda återhämtningen. Vet dock inte vad som rekommenderas inom cykel. Efter nedvärmning, säg 10 minut l
Quote from Fredrik Närenfors on 2 July 2009, 18:29uppvärmning och nedvärmning.
hög kadens lågt motstånd. I alla fall nedvämningen. Uppvärmningen beror väldigt mycket på vad det är man ska göra, men det handlar om att få igång benen.
uppvärmning och nedvärmning.
hög kadens lågt motstånd. I alla fall nedvämningen. Uppvärmningen beror väldigt mycket på vad det är man ska göra, men det handlar om att få igång benen.
Quote from Fredrik Närenfors on 2 July 2009, 18:30Stretching är ingenting för cyklister 🙂 Inte heller lugnt trampande (H)
Stretching är ingenting för cyklister 🙂 Inte heller lugnt trampande (H)
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:43Att se till att lårens baksidor inte får förkortade muskler är av vikt för Cyklister.
Hur man sedan gör är upp till var och en.
Att se till att lårens baksidor inte får förkortade muskler är av vikt för Cyklister.
Hur man sedan gör är upp till var och en.
Quote from Fredrik Närenfors on 2 July 2009, 18:45Fotboll kanske 🙂
Fotboll kanske 🙂
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:47Fråga Thomas Eriksson om vad han tycker var hans största miss i träningshänseende.
Fråga Thomas Eriksson om vad han tycker var hans största miss i träningshänseende.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:48De cyklister som stretchar före och efter drabbas av färre skador än de som inte gör det. Så skriver Joe Friel i hans bibel och jag köper det i alla fall. Inte så jävla jobbigt att stretcha lite. Tycker det är rätt skönt dessutom.
De cyklister som stretchar före och efter drabbas av färre skador än de som inte gör det. Så skriver Joe Friel i hans bibel och jag köper det i alla fall. Inte så jävla jobbigt att stretcha lite. Tycker det är rätt skönt dessutom.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:50Stretching är ingenting för cyklister Inte heller lugnt trampande
Varför skulle stretchning inte vara något för cyklister?
Skulle inte jag stretcha efteråt så skulle jag nästan vara stel som en pinne 🙂
Stretching är ingenting för cyklister Inte heller lugnt trampande
Varför skulle stretchning inte vara något för cyklister?
Skulle inte jag stretcha efteråt så skulle jag nästan vara stel som en pinne 🙂
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:50Fotboll är bra. Tyvärr kommer jag o bollen inte överens. Gäller bara stretcha efter. Tyvärr är spelare nog som cyklister där så fall. Fikat lockar mer än stretchingen.
Fotboll är bra. Tyvärr kommer jag o bollen inte överens. Gäller bara stretcha efter. Tyvärr är spelare nog som cyklister där så fall. Fikat lockar mer än stretchingen.