Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUpp och ner cykling
You need to log in to create posts and topics.

dom gånger jag försöker leta vetenskapliga studier - alltså inte personligt tyckande - kring varför stretching ska vara bra - exempelvis leta stöd för att stretching före eller stretching efter aktivitet ger mindre skador - så slutar det alltid med "Nej!

Att bibehålla sin rörlighet är vettigt. Om ni kallar det tänjning, stretch eler gympa är faktiskt egalt.

Stretch är bra! Varje gång man kommer hem efter cykelturen och hustrun säger "jag har väntat på dig för att få hjälp med...." svarar man "Måste stretcha en timme annars kan jag inte röra mig". Kanon! Guld till den som kom på stretching.

Jag tycker det är rätt uppenbart att det har effekt. Låter man bli efter ett hårt pass kan man ju knappt röra sig dan efter och för att inte tala om dagen därefter. Nervärmningen tycker jag också har stor effekt.

Vill man ha underlag så skulle jag rekomm

Det är inga problem för de som aldrig tar i.

Kalle C myntade yttrycket:
>Släpper man tidigt kan man fullfölja.

Stretching direkt efter träning har inte större effekt än allmän smidighetsträning ej kopplad till annan träning.

Vem har pratat om direkt efter eller "stretching"?
Kör 5-6 dagar i veckan utan någon smidighetsträning och glöm inte att ta i lite också.

Precis. Det kvittar när man gör det bara man gör det.

Fredrik. Om du inte kan röra dig dan efter ett träningspass så beror det på att du tränar för sällan och ingenting annat.

De där 40 i snitt kostar på och kommer inte utan att ta i emellanåt.