Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUpp och ner cykling
You need to log in to create posts and topics.

Fotboll är inget för cyklister.

Framför allt är inte tävlingscykling något för fotbollsspelare.....

Tur att jag är ingetdera då så jag kan fortsätta ha kul både på cykeln och på plan då!

Stretching är för personer som gillar att stretcha. Vill man hålla sig vig och mjuk finns många bättre sätt.

Jag tror det skulle vara väldigt svårt att sätta ihop en referensgrupp cyklister och följa deras skadeutveckling för de som stretchar kontra de

För de som tränar mer 15 timmar cykel i veckan så är det väsentligt att behålla smidigheten och inte få förkortade muskler på baksidan av låren.
Hur det går till brukar de kunna räkna ut.

Kör man spiining ett par timmar i veckan så räcker det kanske att

Då blir det lite uppvärming och efter passet lite nervärmning och avslutlingsvis lagom med stretch så man inte blr för mjuk 😀

fotbollsspelare är inget för David 😉

Jag vet. Det är som typ att hänga upp ett rött skynke..... fast skynket skulle nog provocera honom mindre....

Med tanke på att Henke ska betala 800´ och Hif 2.2" i upptaxering så är det bara trevligt.
Jag har till exempel passerat Olympia idag och kommenterat deras status i mina ögon.

Eddy Merckx sade en gång i tiden att man förlorar cykeltävlingar pga. för dålig träning, inte för att man har stretchat för dåligt