Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:38Ha så skoj!
Ha så skoj!
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:39FEL!!
Jag ska pinas! 🙂
(finns iofs de som finner njutning i det också :D)
FEL!!
Jag ska pinas! 🙂
(finns iofs de som finner njutning i det också :D)
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 19:52Snygg!
Mkt cykel för pengarna. Bara ut och köra i höstrusket med regn och grus 😉Fast den verkar lysa med sin frånvaro, vilket min förkyning inte gör 🙁
En liten reflektion som jag inte riktigt har koll på, men säkert någon annan.
Om du köper en Ulte
Snygg!
Mkt cykel för pengarna. Bara ut och köra i höstrusket med regn och grus 😉
Fast den verkar lysa med sin frånvaro, vilket min förkyning inte gör 🙁
En liten reflektion som jag inte riktigt har koll på, men säkert någon annan.
Om du köper en Ulte
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 23:03Nja, ingen snö och slask här inte 🙂 Lite surt att säsongen är över men jag ska passa på att komma ut de sista fina ( och relativt varma ) höstdagarna. Sen blir det trainer!
Ang kassetten så har jag fått för mig att det endast är vikt dom skiljer mellen
Nja, ingen snö och slask här inte 🙂 Lite surt att säsongen är över men jag ska passa på att komma ut de sista fina ( och relativt varma ) höstdagarna. Sen blir det trainer!
Ang kassetten så har jag fått för mig att det endast är vikt dom skiljer mellen
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 10:34Inga problem att gå mellan 105- och Ultegrakassett. Analogt med detta är det också helt ok att växla till Dura Ace-kassett... vilket jag skulle göra om jag ville ha en riktigt bra kassett på finhjulen.
Inga problem att gå mellan 105- och Ultegrakassett. Analogt med detta är det också helt ok att växla till Dura Ace-kassett... vilket jag skulle göra om jag ville ha en riktigt bra kassett på finhjulen.
Quote from Berit Bengtson on 28 September 2011, 10:47Den enda skillnaden mellan 105/Ultegra-kassett och DA är att DA-kassetten är lite lättare.
Växlingskvaliten skiljer inte.Den lägre vikten hos DA-kassetten kommer från att flera av klingorna är av titan, vilket betyder att de slits mkt snabbare.
Den enda skillnaden mellan 105/Ultegra-kassett och DA är att DA-kassetten är lite lättare.
Växlingskvaliten skiljer inte.
Den lägre vikten hos DA-kassetten kommer från att flera av klingorna är av titan, vilket betyder att de slits mkt snabbare.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 15:12Idag var jag ute första ordentliga rundan!
Och OJ vilken skillnad det är mot gamla cykeln! Jag trodde kanske att jag skulle känna en 10-15%-jag skillnad och att resten skulle vara ett estetiskt plus.Men det är som natt och dag! De långa backar där jag
Idag var jag ute första ordentliga rundan!
Och OJ vilken skillnad det är mot gamla cykeln! Jag trodde kanske att jag skulle känna en 10-15%-jag skillnad och att resten skulle vara ett estetiskt plus.
Men det är som natt och dag! De långa backar där jag
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 16:36Fel? Det var väl en Nishiki du hade.
Fel? Det var väl en Nishiki du hade.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 20:08Patrik,
1. Min bedömning är att din gamla cykel hade urusla däck, slangar och möjligen lufttryck. Handen på hjärtat - har du RIKTIG pump och tryckte du i 8.5 bar då? Annars finns risken att det kommer gå tyngre till våren... när cykelhandlarns luft sippr
Patrik,
1. Min bedömning är att din gamla cykel hade urusla däck, slangar och möjligen lufttryck. Handen på hjärtat - har du RIKTIG pump och tryckte du i 8.5 bar då? Annars finns risken att det kommer gå tyngre till våren... när cykelhandlarns luft sippr
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 21:21Patrik ,blev det så att du köpte cykeln från Bikes4yourpassion ?
Jag såg tidigare i tråden att du skrev om den shopen.Isf köpte du hjulen också därifrån ?
Vad låg priserna på ,om det nu får skrivas här ?
Tänkte bara se en liten jämförelse - då jag fåt
Patrik ,blev det så att du köpte cykeln från Bikes4yourpassion ?
Jag såg tidigare i tråden att du skrev om den shopen.
Isf köpte du hjulen också därifrån ?
Vad låg priserna på ,om det nu får skrivas här ?
Tänkte bara se en liten jämförelse - då jag fåt