Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Jaså, du tror det.

>>Du kan inte eftermontera PowerTap på Mavic-hjul med "plastkåpor". Ekervinklarna blir fel mellan nav, "hål i plasten" och ekernipplarna.
Däremot går det galant att montera ett PT-nav i vanliga alu-fälgar.<<

Varför inte? Du måste förstås anpassa ekerläng

Vet inte vad man ska tro om dig som insinuerar att du HAR erfarenhet av exakt wattmätare men samtidigt tycker att andra har användning för en wattmätare som INTE är exakt men "användbar".

Men det är klart, du vet ju skillnaden...

@Dahl
HED har en liknande konstruktion på sina hjul och de måste man beställa färdigbyggda om man vill ha Powertap, det går inte att eftermontera (eftersom hålen måste placeras annorlunda i "plastkåpan" ). Jag antar att samma gäller för Mavic Carbone.

OB

Nope, nu tolkar du något som du troligtvis inte har någon aning om. Men jag har sett åtskilliga med SRM och träningsprogram som inte fixar Cyklisttiteln. Det borde vara en baggis med dyra "effektmätare" och träningsupplägg.

Jag påstår att wattmätare måste vara ganska exakta för att fylla sitt syfte.
Du kontrar med att cyklister som har använt dyra SRM och exakta träningsupplägg ändå inte cyklar fort.

Har du problem med logiska resonemang, eller?

Glöm inte vända i bassängen.

Och så var sagan slut.
Godnatt.

Underhållen på jobbet blir iallafall jag 🙂

Ja Patrik ,underhållen eller uppehållen kanske.....
Jag funderade mest på hjulpriserna ,cykeln har jag köpt tidigare av André.

En likadan som du har köpt,jag har tyvärr bara hunnit med högst 20 mil ännu då förkylningarna duggat tätt i familjen nu i höst.