Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Niclas:

Min gamla hoj hade Lite-hjul, och orginal-däck, körde alltid på 8-8.5 bar dock.
Jag tror att det kilo lättare som Gianten är faktiskt märks, och även ramen.
Sedan är det en stoooor procent när det gäller det mentala som har förbättrats helt klar

Same: Japp jag köpte ifrån Andre på bikes4yourpassion, jättenöjd med hans service, han åkte hela vägen från Vetlanda med två olika storlekar som jag fick prova ut. Fick ett paketpris med cykel och hjul, så det är svårt att säga vad jag fick ge för hjulen.

Min poäng med baknavet var att du kan hitta ~20-50W om du har en wattmätare som kan ge dig svar på kopplingen mellan träning och förmåga.

Med Mavic-hjulen hittar du ~5-10W direkt, men bara en gång. Sen blir det inte mer av de pengarna...

Men om du vill

Kan man inte montera ett sådant nav på ett par Mavic-hjul?
Eller köra med Garmins variant?

Annars fungerar POLARS variant utmärkt och är betydligt billigare.

Du kan inte eftermontera PowerTap på Mavic-hjul med "plastkåpor". Ekervinklarna blir fel mellan nav, "hål i plasten" och ekernipplarna.
Däremot går det galant att montera ett PT-nav i vanliga alu-fälgar.

Jag avråder alla att vara "först på stan" med de n

Den visar användbara siffror som man kan använda.

Fast vill man lägga drygt 70`för att det ska vara "rätt" +-någon % så tror jag att det finns bättre saker att lägga pengarna på som motionär.

Suck... sluta med din propaganda. http://sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda

http://velocipeter.se/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=384

En wattmätare som inte visar rätt men som visar lika hela tiden är inte mycket att bygga en cyklingshistori

Ja, förstår man inte skillnaden med användbara siffror o "exakta" så får man nog skaffa sig en personlig tränare som hjälper till med upplägget o testar en varje månad också.

Du vet tydligen inte vad du snackar om.
Har du själv erfarenhet av en exakt wattmätare? Under längre tid? Tror inte det...

För oss som har det framgår det (för de flesta) att förbättringar mäts i enstaka % när man väl börjar närma sig sin potential, och