Quote from Guest on 12 February 2011, 22:12Har en Nishiki cykel med Tiagra reglage/framväxel och 105 bakväxel. Kassetten är 9 delad och jag skulle gärna vilja ha 10 delat. Har sökt runt lite men inte fått någon klarhet i om det kommer att räcka att byta reglage/kasett/kedja. Kommer min framväxel f
Har en Nishiki cykel med Tiagra reglage/framväxel och 105 bakväxel. Kassetten är 9 delad och jag skulle gärna vilja ha 10 delat. Har sökt runt lite men inte fått någon klarhet i om det kommer att räcka att byta reglage/kasett/kedja. Kommer min framväxel f
Quote from Funbeat user on 12 February 2011, 22:22Jag tror du måste byta framväxel också.
Så reglage, kassett,kedja, framväxel samt möjligen kransar på vevpartiet beroende på vad du har.
Skall det fungera enligt "regelboken" skall allt vara avsett för tiodelat.
Billigast blir nog att försöka hitta någon
Jag tror du måste byta framväxel också.
Så reglage, kassett,kedja, framväxel samt möjligen kransar på vevpartiet beroende på vad du har.
Skall det fungera enligt "regelboken" skall allt vara avsett för tiodelat.
Billigast blir nog att försöka hitta någon
Quote from Funbeat user on 12 February 2011, 22:23Framväxeln borde klara sig men byt wirar.
Framväxeln borde klara sig men byt wirar.
Quote from Funbeat user on 12 February 2011, 22:28Ja, det klarar sig men vill man ha det perfekt så är det bättre göra som jag beskriver ovan.
Ja, det klarar sig men vill man ha det perfekt så är det bättre göra som jag beskriver ovan.
Quote from Funbeat user on 12 February 2011, 22:53Kommer min framväxel fungera som den ska tillsammans med en 10 delad kasett?: JA. helt perfekt.
Ny styrlina og nye virer er selfølge en gang i året.
Kommer min framväxel fungera som den ska tillsammans med en 10 delad kasett?: JA. helt perfekt.
Ny styrlina og nye virer er selfølge en gang i året.
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 16:23Tack för snabba och bra svar. Vad är rimligt att ge för en begagnad grupp i bra skick, oftast exkl bromsar? Och vad kan man sälja en tiagra grupp för?
Tack för snabba och bra svar. Vad är rimligt att ge för en begagnad grupp i bra skick, oftast exkl bromsar? Och vad kan man sälja en tiagra grupp för?
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 17:13Vem byter ut en grupp som fortfarande är i bra skick? Och vem vill egentligen köpa en begagnad Tiagra-grupp?
Vem byter ut en grupp som fortfarande är i bra skick? Och vem vill egentligen köpa en begagnad Tiagra-grupp?
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 17:31Vem lägger egentligen tid på inlägg när man inte tänker svara på frågeställningen i tråden?
Vem lägger egentligen tid på inlägg när man inte tänker svara på frågeställningen i tråden?
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 17:34Dugliga, begagnade reglage för 9-delat är inte så vanliga på beg-markanden så det borde väl gå att kränga. Folk vill väl hålla liv i sina gamla åk, även om de inte är värda en större uppgradering.
Dugliga, begagnade reglage för 9-delat är inte så vanliga på beg-markanden så det borde väl gå att kränga. Folk vill väl hålla liv i sina gamla åk, även om de inte är värda en större uppgradering.
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 20:36Förlåt, det var inte meningen att låta så negativ. Jag har full förståelse för att man kan vilja förse sin gamla hoj med nya fräscha grejer, men kanske inte innan de gamla är slut. Byter man så innebär det väl rimligen att man inte är nöjd med de gamla
Förlåt, det var inte meningen att låta så negativ. Jag har full förståelse för att man kan vilja förse sin gamla hoj med nya fräscha grejer, men kanske inte innan de gamla är slut. Byter man så innebär det väl rimligen att man inte är nöjd med de gamla