Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 10:34David: Vissa har kanske budgeten att lägga femsiffriga belopp på sina cyklar, andra har det inte och får nöja sig med att köpa billigare grejer, antingen begagnade av bättre kvalisort eller nya av sämre kvalisort.
Sedan är ju "good-enough"-nivån olika fö
David: Vissa har kanske budgeten att lägga femsiffriga belopp på sina cyklar, andra har det inte och får nöja sig med att köpa billigare grejer, antingen begagnade av bättre kvalisort eller nya av sämre kvalisort.
Sedan är ju "good-enough"-nivån olika fö
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 16:12Ja framväxeln kommer att funka och jag tror tom att den där bak också kan göra det. Det sitter liksom inte i växlarna, det sitter i reglaget.
Å så denna då.
"Vem byter ut en grupp som fortfarande är i bra skick?"
Ingen" Och vem vill egentligen köpa e
Ja framväxeln kommer att funka och jag tror tom att den där bak också kan göra det. Det sitter liksom inte i växlarna, det sitter i reglaget.
Å så denna då.
"Vem byter ut en grupp som fortfarande är i bra skick?"
Ingen
" Och vem vill egentligen köpa e
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 21:33Det finns alltså ingen mening att uppgradera från ett 9-delat Tiagra till 10-delat 105 och samtidigt gå från compact till standard vevparti? Min tanke var att hitta en 5600 grupp för runt 2000: och sedan sälja mitt Tiagra för några hundra. Är det inte en
Det finns alltså ingen mening att uppgradera från ett 9-delat Tiagra till 10-delat 105 och samtidigt gå från compact till standard vevparti? Min tanke var att hitta en 5600 grupp för runt 2000: och sedan sälja mitt Tiagra för några hundra. Är det inte en
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 22:36Vad vill du få ut av uppgraderingen? Funkar nuvarande komponenter bra? Trampar du ofta ur kompaktvevpartiet? Är det ofta svårt att hitta en passande växel på den nuvarande 9-delade kassetten?
Vad vill du få ut av uppgraderingen? Funkar nuvarande komponenter bra? Trampar du ofta ur kompaktvevpartiet? Är det ofta svårt att hitta en passande växel på den nuvarande 9-delade kassetten?
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 23:05Det är egentligen inget fel på komponenterna jag har idag.. De räcker till och jag kan inte påstå att jag har svårt att hitta en växel, vet och andra sidan inget annat. Har inte kört med 10-delat.
Som med allt annat, och speciellt när det kommer till cyke
Det är egentligen inget fel på komponenterna jag har idag.. De räcker till och jag kan inte påstå att jag har svårt att hitta en växel, vet och andra sidan inget annat. Har inte kört med 10-delat.
Som med allt annat, och speciellt när det kommer till cyke
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 23:44Hoj.hoj.. Hvem her inne kan, med hånden på hjerte, si at de ikke har skiftet ut en komponent som funket med en ny og bedre. Eller hele syklen for den sags skyld.
Hoj.hoj.. Hvem her inne kan, med hånden på hjerte, si at de ikke har skiftet ut en komponent som funket med en ny og bedre. Eller hele syklen for den sags skyld.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 13:15Jag kan det. För när jag bytt komponenter så har någon bil motsv. varit allt för närgången. Dvs bara skrot kvar av växlar mm.
Byt inte det som funkar. Och varför inte köra ett år till på din cykel som du redan nu vet att du ska sälja nästa år. Eller sälj
Jag kan det. För när jag bytt komponenter så har någon bil motsv. varit allt för närgången. Dvs bara skrot kvar av växlar mm.
Byt inte det som funkar. Och varför inte köra ett år till på din cykel som du redan nu vet att du ska sälja nästa år. Eller sälj
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 13:45Jag har åkt 4-5 år på 9-delad Tiagra och bytte cykel förra året till en med 105-grupp och Ultegra bakväxel. Den största skillnaden märkte jag i exakthet i växlingarna. Men att jag blivit märkbart snabbare bara pga av en bättre grupp tvivlar jag på.
Därem
Jag har åkt 4-5 år på 9-delad Tiagra och bytte cykel förra året till en med 105-grupp och Ultegra bakväxel. Den största skillnaden märkte jag i exakthet i växlingarna. Men att jag blivit märkbart snabbare bara pga av en bättre grupp tvivlar jag på.
Därem
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 14:46Ni verkar kunna era saker, så jag litar på det. Har sonderat marknaden ett tag. Vilken av följande cyklar skulle ni rekommendera?
Wilier Granturismo Athena 11
http://www.cykelmagneten.se/index.php?main_page=product_info&cPath=62_171_63&products_id=707W
Ni verkar kunna era saker, så jag litar på det. Har sonderat marknaden ett tag. Vilken av följande cyklar skulle ni rekommendera?
Wilier Granturismo Athena 11
http://www.cykelmagneten.se/index.php?main_page=product_info&cPath=62_171_63&products_id=707
W
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 15:13Wilier Granturismo
"These go to eleven"
http://www.youtube.com/watch?v=UeOXsA8sp_E&feature=related
Vänligen
P.
Wilier Granturismo
"These go to eleven"
http://www.youtube.com/watch?v=UeOXsA8sp_E&feature=related
Vänligen
P.