Quote from Guest on 27 March 2011, 23:27Mitt långsiktiga mål är att springa 5km < 20min på löpband. En del av passen har jag valt att köra intervaller på. Jag har funderingar angående dessa som jag gärna bollar med er.
Utan att gå in på alldeles för mycket detaljer så är min ide att varva 4 o
Mitt långsiktiga mål är att springa 5km < 20min på löpband. En del av passen har jag valt att köra intervaller på. Jag har funderingar angående dessa som jag gärna bollar med er.
Utan att gå in på alldeles för mycket detaljer så är min ide att varva 4 o
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:37Det ser ut som att du redan nu borde vara ruggigt nära 20 min på 5 km att döma av dina tempon under dragen? Under en (löpbands)tävling tror jag du skulle fixa det nu på stört...
Det ser ut som att du redan nu borde vara ruggigt nära 20 min på 5 km att döma av dina tempon under dragen? Under en (löpbands)tävling tror jag du skulle fixa det nu på stört...
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:38Du hade nog kunnat spänna bågen lite? Men istället för att dra sista i 3:45 hade det kanske varit bättre att hålla tempot och kört ett par till. 8x600, 10x400, 5x1000 skulle jag nog satsat på. Eller liknande.
Du hade nog kunnat spänna bågen lite? Men istället för att dra sista i 3:45 hade det kanske varit bättre att hålla tempot och kört ett par till. 8x600, 10x400, 5x1000 skulle jag nog satsat på. Eller liknande.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:41Lr satsa på en aerob grund redan från början. Då kan det bli både 19, 18 & 17 minuter om ett par år. Fast det ingick inte i TS fråga 😉
Lr satsa på en aerob grund redan från början. Då kan det bli både 19, 18 & 17 minuter om ett par år. Fast det ingick inte i TS fråga 😉
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:29Tack för er input !
Anders
Jag vet inte riktigt var jag ligger på 5km ? Kan tänka mig runt 21.30. Fast iofs så sitter det ju en hel del i skallen också.Har funderat en del på det där med aerob grund också, men för närvarande har jag lite strul med höft
Tack för er input !
Anders
Jag vet inte riktigt var jag ligger på 5km ? Kan tänka mig runt 21.30. Fast iofs så sitter det ju en hel del i skallen också.
Har funderat en del på det där med aerob grund också, men för närvarande har jag lite strul med höft
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:44Mitt mål är att ha ungefär samma tempo på varje intervall. Då blir det en utmaning att lära sig att gå ut i "rätt" tempo. Kör du inte längre än 4-800 m, så tycker jag din vila är väl lång. Jag skulle rekommendera max 1 min. /Fred
Mitt mål är att ha ungefär samma tempo på varje intervall. Då blir det en utmaning att lära sig att gå ut i "rätt" tempo. Kör du inte längre än 4-800 m, så tycker jag din vila är väl lång. Jag skulle rekommendera max 1 min. /Fred
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 11:04Fred
Mmm det där med att hålla samma tempo är någonting att fundera på. Apropå vilan tänkte jag att det kanske är lagom att vila ungefär lika länge som man springer.
Eller ska man kanske vänta tills pulsen lagt sig på en viss nivå, och vad bör den ligga
Fred
Mmm det där med att hålla samma tempo är någonting att fundera på. Apropå vilan tänkte jag att det kanske är lagom att vila ungefär lika länge som man springer.
Eller ska man kanske vänta tills pulsen lagt sig på en viss nivå, och vad bör den ligga
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:26Försök att hålla samma fart på alla intervaller oavsett om det är den första eller den sista. Dessutom håller jag med vad någon skrev tidigare; minska tiden mellan intervallerna. På tusingarna brukar jag ha 90s vila och 400-800m 60s vila.
Nu vet jag ju i
Försök att hålla samma fart på alla intervaller oavsett om det är den första eller den sista. Dessutom håller jag med vad någon skrev tidigare; minska tiden mellan intervallerna. På tusingarna brukar jag ha 90s vila och 400-800m 60s vila.
Nu vet jag ju i
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 22:35Jonas
Mmm det verkar vara en allmän uppfattning att man ska hålla samma tempo på alla intervaller, så då får man väl köra efter det.
En "dum" fråga. Vad är snabbdistans 🙂 ? Hur länge/långt springer man då ? Hur länge vilar man ? Hur många intervaller
Jonas
Mmm det verkar vara en allmän uppfattning att man ska hålla samma tempo på alla intervaller, så då får man väl köra efter det.
En "dum" fråga. Vad är snabbdistans 🙂 ? Hur länge/långt springer man då ? Hur länge vilar man ? Hur många intervaller
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 07:03Det finns de som sysslar med fartlek, där man hittar på olika saker under sin runda...
som att
sprinta en sträcka
muskelträna i backen
variera lågt och högt tempodet är väl som att blanda
När det kommer till intervaller så vill är fokus mer viktigt och
Det finns de som sysslar med fartlek, där man hittar på olika saker under sin runda...
som att
sprinta en sträcka
muskelträna i backen
variera lågt och högt tempo
det är väl som att blanda
När det kommer till intervaller så vill är fokus mer viktigt och