Quote from Guest on 11 January 2011, 18:09Ska springa Marathon för första gången i maj och är mycket laddad. Tränar ganska hårt och mycket. Undrar lite kring upplägget. Ska man hålla jämn fart under hela distansen eller bör man gå ut lite hårdare för att så småningom gå ner lite i hastighet. Någr
Ska springa Marathon för första gången i maj och är mycket laddad. Tränar ganska hårt och mycket. Undrar lite kring upplägget. Ska man hålla jämn fart under hela distansen eller bör man gå ut lite hårdare för att så småningom gå ner lite i hastighet. Någr
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 18:19Jag gjorde själv min första mara i september och man har ju nästan inte en aning om hur det ska gå. Därför tycker jag det viktigaste var att komma i mål. Jag hade som mål sub 4tim. och för att lyckas med det plus att ha lite bonustid på slutet så hade jag
Jag gjorde själv min första mara i september och man har ju nästan inte en aning om hur det ska gå. Därför tycker jag det viktigaste var att komma i mål. Jag hade som mål sub 4tim. och för att lyckas med det plus att ha lite bonustid på slutet så hade jag
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 18:22edit
edit
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 18:25Ja, det är nog inte fel att se till att man har lite bonustid på slutet.
Ja, det är nog inte fel att se till att man har lite bonustid på slutet.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 19:57Å vilken mara i maj är det som du kommer att kuta....?????????
Å vilken mara i maj är det som du kommer att kuta....?????????
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:25Första gången är lite speciell på många sätt. Jag brukar gilla känslan av någonting man gör första gången, när man inte vet allting. Det är nytt.
Jämn fart och en lugn start. Det är bästa tipset. Har du krafter kvar kan du testa att öka lite på slutet.
Första gången är lite speciell på många sätt. Jag brukar gilla känslan av någonting man gör första gången, när man inte vet allting. Det är nytt.
Jämn fart och en lugn start. Det är bästa tipset. Har du krafter kvar kan du testa att öka lite på slutet.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:32Jag gjorde mitt första försök på mara i slutet av förra året. Hade planer på att gå ut långsamt bara för att komma runt. Jag hade kört 3 st pass över 30 km tidigare som jag alla hade fått avbryta pga kramp.
När loppet väl startade tyckte jag tempot jag h
Jag gjorde mitt första försök på mara i slutet av förra året. Hade planer på att gå ut långsamt bara för att komma runt. Jag hade kört 3 st pass över 30 km tidigare som jag alla hade fått avbryta pga kramp.
När loppet väl startade tyckte jag tempot jag h
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:50Jag lät pulsen bestämma farten.
Första 90 minuter enligt max 143 i puls.
andra 90 min enligt max 146
nästa 90 min upp till 150.Perfekt med en klocka som piper om det går för fort, så jag kan njuta på loppet/omgivningen.
Jag lät pulsen bestämma farten.
Första 90 minuter enligt max 143 i puls.
andra 90 min enligt max 146
nästa 90 min upp till 150.
Perfekt med en klocka som piper om det går för fort, så jag kan njuta på loppet/omgivningen.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:56Enligt mina erfarenheter blir man sliten mellan 32-39km oavsett.Min rekomendation är att öppna lite hårdare för att ha att gå på mot slutet.Numer springer jag bara på pulsen,det är ju ändå den som avgör.Brukar hålla mig kring 20 slag från max rakt igenom.
Enligt mina erfarenheter blir man sliten mellan 32-39km oavsett.Min rekomendation är att öppna lite hårdare för att ha att gå på mot slutet.Numer springer jag bara på pulsen,det är ju ändå den som avgör.Brukar hålla mig kring 20 slag från max rakt igenom.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 21:03Jag ska springa Stockholm Marathon.
Intressanta tips. Jag tror också att det blir speciellt att springa Marathon för första gången. Har aldrig sprungit något lopp överhuvudtaget innan. Jag har dock provat på långdistanser såväl i skogsterräng som på löp
Jag ska springa Stockholm Marathon.
Intressanta tips. Jag tror också att det blir speciellt att springa Marathon för första gången. Har aldrig sprungit något lopp överhuvudtaget innan. Jag har dock provat på långdistanser såväl i skogsterräng som på löp