Quote from Christer Berg on 6 May 2010, 19:04Markus, pulsklockor hjälper nog mer de ovana att träna i rätt intensitet.
En som vet sina begränsningar och kapacitet har nog mer klockan som dataminer.
Markus, pulsklockor hjälper nog mer de ovana att träna i rätt intensitet.
En som vet sina begränsningar och kapacitet har nog mer klockan som dataminer.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 19:22För nybörjare gäller (enligt mig) att alla träning som känns bra, också är bra. Det finns alltså ingen intensitet som är "rätt" eller "fel" och således inget som en pulsklocka kan hjälpa till med.
Som lite mer träningsvan motionär där träningen kan behöv
För nybörjare gäller (enligt mig) att alla träning som känns bra, också är bra. Det finns alltså ingen intensitet som är "rätt" eller "fel" och således inget som en pulsklocka kan hjälpa till med.
Som lite mer träningsvan motionär där träningen kan behöv
Quote from Fredrik Närenfors on 6 May 2010, 19:25Pulsen varierar dessutom ungefär 10-15 slag vid mjölksyrattröskeln, beroende på framförallt temperaturen. Ingen av de pulsklockor jag haft har lyckats ta hänsyn till det (H)
Pulsen varierar dessutom ungefär 10-15 slag vid mjölksyrattröskeln, beroende på framförallt temperaturen. Ingen av de pulsklockor jag haft har lyckats ta hänsyn till det (H)
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 19:28En nytta pulsklockor kan göra är att uppmärksamma dig på att pulsen inte är "normal" en viss dag. Det kan bero på olika faktorer (infektioner du inte ännu vet om, stress, med mera) och kan vara bra att ta hänsyn till när du tränar.
En nytta pulsklockor kan göra är att uppmärksamma dig på att pulsen inte är "normal" en viss dag. Det kan bero på olika faktorer (infektioner du inte ännu vet om, stress, med mera) och kan vara bra att ta hänsyn till när du tränar.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 19:46och då kör man med effektmätare.
och då kör man med effektmätare.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 20:04GPS/pulsklocka är super för mig som har bättre kondis än vad benen håller för. Då slipper jag springa sönder dem lika ofta 😉
Jo reklamen blev onekligen lite kul häromdan - Uppmanades återhämta mig efter några vadhävningar. Tillhör nog inte målgruppen -
GPS/pulsklocka är super för mig som har bättre kondis än vad benen håller för. Då slipper jag springa sönder dem lika ofta 😉
Jo reklamen blev onekligen lite kul häromdan - Uppmanades återhämta mig efter några vadhävningar. Tillhör nog inte målgruppen -
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 20:07Har du deffat med LCHF?
Har du deffat med LCHF?
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 20:14Örjan, hur gör man när man "tar hänsyn" till att pulsen är högre än normalt?
*Passar på att köra ett maxpulstest med förhoppningen om att kunna överträffa sitt tidigare "personbästa"? 🙂
* Konstaterar att man tydligen är stressad, skippar de planerade i
Örjan, hur gör man när man "tar hänsyn" till att pulsen är högre än normalt?
*Passar på att köra ett maxpulstest med förhoppningen om att kunna överträffa sitt tidigare "personbästa"? 🙂
* Konstaterar att man tydligen är stressad, skippar de planerade i
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 20:29Visst, Markus. Jag förstår din poäng.
Men alla som tränar är inte lika erfarna som du. Eller lika lyhörda för hur kroppen "känns".
Tyvärr tränar många för hårt och vid fel tidpunkt.Vad jag menade med mitt inlägg var:
* du har en pulsklocka där du s
Visst, Markus. Jag förstår din poäng.
Men alla som tränar är inte lika erfarna som du. Eller lika lyhörda för hur kroppen "känns".
Tyvärr tränar många för hårt och vid fel tidpunkt.
Vad jag menade med mitt inlägg var:
* du har en pulsklocka där du s
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 20:36Okej, okej... skriker pulsklockan som besatt över skyhög puls, men man själv lyssnar så dåligt på sin kropp så man inte lagt märke till, eller tänkt på att något är fel, då kan nog en pulsklocka fylla en funktion. Fast bättre vore såklart att man lyssnar
Okej, okej... skriker pulsklockan som besatt över skyhög puls, men man själv lyssnar så dåligt på sin kropp så man inte lagt märke till, eller tänkt på att något är fel, då kan nog en pulsklocka fylla en funktion. Fast bättre vore såklart att man lyssnar