Quote from Guest on 27 November 2008, 18:47Nu är det kallt, sådär kallt så att det konstant är lite kyligt enda in i benmärgen.. och oavsett om man svettas medans man försöker springa så blir det inte riktigt varmt.
Någon som har bra tips på uppvärmning innan man hoppar ut i kylan?
Vintern har j
Nu är det kallt, sådär kallt så att det konstant är lite kyligt enda in i benmärgen.. och oavsett om man svettas medans man försöker springa så blir det inte riktigt varmt.
Någon som har bra tips på uppvärmning innan man hoppar ut i kylan?
Vintern har j
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 18:57Vill minnas att Gunder Hägg skrev en del tänkvärt om uppvärmning och träning i sträng kyla. Nåt om att klä sig rätt och ta sats genom tamburen - sen är uppvärmningen klar och man kan kasta sig ut i nästan hur många minusgrader som helst.
Mer allvarligt s
Vill minnas att Gunder Hägg skrev en del tänkvärt om uppvärmning och träning i sträng kyla. Nåt om att klä sig rätt och ta sats genom tamburen - sen är uppvärmningen klar och man kan kasta sig ut i nästan hur många minusgrader som helst.
Mer allvarligt s
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 19:00Jag snorar också, men ett tips om det kryper ner mot -20 grader och/eller kall blåst: Andas i mungipan
Jag snorar också, men ett tips om det kryper ner mot -20 grader och/eller kall blåst: Andas i mungipan
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 19:15Heh.. Plus 9 grader här i hufvudstaden just nu, jag kommer nog svettas floder på löprundan ikväll.
Heh.. Plus 9 grader här i hufvudstaden just nu, jag kommer nog svettas floder på löprundan ikväll.
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 19:35får väl flytta söderut eller börja springa i dunställ kanske.
lugnare tempo i början är ju var jag brukar göra på ett ungefär. hmAndas ur mungipan? karl alfred style?
får väl flytta söderut eller börja springa i dunställ kanske.
lugnare tempo i början är ju var jag brukar göra på ett ungefär. hm
Andas ur mungipan? karl alfred style?
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 20:10När det var kallt för några år sedan när jag sprang så hade jag en halsduk som täckte munnen, det skyddade även kinderna en del från kylan.
Men det finns ju hjälpmedel som man köpa om man har problem med att andas in kall luft. http://www.loplabbet.se/sy
När det var kallt för några år sedan när jag sprang så hade jag en halsduk som täckte munnen, det skyddade även kinderna en del från kylan.
Men det finns ju hjälpmedel som man köpa om man har problem med att andas in kall luft. http://www.loplabbet.se/sy
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 20:20tack för tipsen, halsduk blir nog bättre, risken finns att jag kommer springa runt o skratta om jag ser ut som darth vader.
det är nog iofs själva uppvärmningen jag skulle behöva tips på mest. hm...
tack för tipsen, halsduk blir nog bättre, risken finns att jag kommer springa runt o skratta om jag ser ut som darth vader.
det är nog iofs själva uppvärmningen jag skulle behöva tips på mest. hm...
Quote from Catharina Brattlin on 27 November 2008, 20:34När det är kallt ute (nåja, minus fem ÄR kallt i söder) brukar jag börja med att powerwalka med ordentliga armsvängninar i ca fem minuter, som sen går över i lätt jogg i ca 10 min. Sen brukar det sällan vara några problem att fortsätta springa i, ett för
När det är kallt ute (nåja, minus fem ÄR kallt i söder) brukar jag börja med att powerwalka med ordentliga armsvängninar i ca fem minuter, som sen går över i lätt jogg i ca 10 min. Sen brukar det sällan vara några problem att fortsätta springa i, ett för
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 20:47Tar man på sig alla träningskläderna inomhus, och sedan springer runt fem minuter o letar efter nycklar, handskar, öronlappar, mp3-spelare, osv, så brukar man hinna bli rejält varm innan man kommer utanför dörren. För att inte säga svettig ...
Tar man på sig alla träningskläderna inomhus, och sedan springer runt fem minuter o letar efter nycklar, handskar, öronlappar, mp3-spelare, osv, så brukar man hinna bli rejält varm innan man kommer utanför dörren. För att inte säga svettig ...
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 06:57Johanna, har du ordentliga funktionskläder när du ger dig ut? Jätteviktigt med bra fukttransport från kroppen för att hålla värmen, det gör enorm skillnad. Och som yttersta lager något vindtätt.
Jag ser ibland folk som springer i T-shirt, mjukisbrallor o
Johanna, har du ordentliga funktionskläder när du ger dig ut? Jätteviktigt med bra fukttransport från kroppen för att hålla värmen, det gör enorm skillnad. Och som yttersta lager något vindtätt.
Jag ser ibland folk som springer i T-shirt, mjukisbrallor o