Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninguppvärming?
You need to log in to create posts and topics.

Anders, Haha. Det där låter precis som mig..

Funktionsunderställ är nödvändigt. Tajts på benen, tunn jacka och en reflexväst/ pannlampa om det är mörkt. Mössa och vantar är mycket viktigt. Bara vanliga löparstrumpor i skorna.

Runt nollan, räcker det med ett långärmat underställ på överkroppen.

Kal

Funktionskläder är nog mitt minsta problem, de är de enda sorts kläder jag använder.. så tights o underställ, funktionstshirts, vindjackor, buffar och vantar har jag full koll på iaf!

Sen har jag tyvärr ordning på prylarna så flängandet fram o tillbaks m

Johanna gör knäböj, benlyft, situps , armhävningar, sidolyft något utav de här eller har du pilates boll kan du värma upp med det

Per Henrik Ling, svensk sjukgymnastik/massage anfader, började med knäböj och armar uppåt sträck. Ni kanske har sett hur kvinnorna stog i raka led i de gamla svart/vita filmerna från början av förra seklet? Det var Lings övningar.

Ling ligger fö. begravd ute på en vacker udde vid Brunnsviken, jag springer förbi där flera gånger varje vecka under sommaren.

Gör du knäböj av ödmjuk vördnad varje gång du passerar?;)

Madelene.. tack för tipsen men jag tror den uppvärmningen får tillämpas till något annat än löpning:)

Johanna okis lycka till iaf

Hoppa hopprep tycker jag är kanonbra uppvärming, men det gäller ju att man har lite svängrum inomhus för att kunna genomföra det...

hoppa hopprep är förvisso kul, men inte bra med taskiga benhinnor! trisst värre.