Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUtrustning på cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipsen, ska lägga med pengar och ID kort till nästa cykeltur. Jag har hittills haft mobil med mig och en man som är beredd att rycka ut :). Ett par plasthandskar lånar jag från jobbet. Sen ska jag införskaffa slangar och däckvrängare samt ett mul

jag handlar på http://www.wiggle.co.uk

Reflexer i sidled behöver inte sitta mellan ekrarna, även om det är bäst (då roterar de nämligen när man rullar, vilket gör att man uppfattas som en cyklist lättare), utan det går bra med reflexer monterade på ramen/gaffeln, eller reflexbelagda däckssidor

Är en sån här väska nåt att köpa?
Topeak Compact Survival Tool Wedge Saddle Bag | Bags - Saddle (lyckades tyvärr inte klistra in bilden men det är en väska med special för verktyg mm se nedan)
Se även http://www.wiggle.co.uk/ProductDetail.aspx?Cat=cyc

Varför inte köpa en cyeklväska för 39.- på biltema och fylla med det du verkligen behöver!?
2 ekernycklar (?) känns lite overkill, jag vet iaf inte hur man använder dem!

Per Grönberg skrev:
> 2 ekernycklar (?) känns lite overkill

Visst är det overkill, men det innehåller heller inte verktygssatsen, så här står det på engelska
"dual spoke key"
Olika ekernipplar har olika dimensioner, därför behövs det två (olika) ekernyck

Ok hur man vrider en nyckel vet jag, men skulle inte ställa mig längs en landsväg och försöka rikta om mina hjul!

Jenny:
Mer än 90% (troligare >95%) av de "reparationer" jag har gjort längs vägkanten har varit att laga punkteringar.

Du borde alltså klara dig med:
-2 reservslangar (det behövs två, tro mig)
-Däcksverktyg
-Pump

Dessutom är det bra om du tränar hemma p

Att provpumpa med pumpen är jättebra. Släpp ut allt luft och pumpa. Kolla hur det känns då du når rätt tryck eller hur högt du kommer. Jag kastade ut min gamla pump. Orkade bara upp till 4 bar. Skaffade en SKS Wese och den är en dröm i jämförelse. Ger hög

"Ok hur man vrider en nyckel vet jag, men skulle inte ställa mig längs en landsväg och försöka rikta om mina hjul! "

Skulle du visst det om en eker har gått av och hjulet är så skevt så det tar i bromsar och gafflar. Behövs bara lite så du kan ta dig hem