Quote from Guest on 16 February 2010, 10:01Nu är det är mindre än 2 månader kvar och jag har börjat fundera på lite utrustning inför loppet.
Vad behöver man ha med sig utefter banan?
Vilken typ av pannlampa behöver man? Räcker det med en lite med dioder eller en större?Tänkte ta min Camelback m
Nu är det är mindre än 2 månader kvar och jag har börjat fundera på lite utrustning inför loppet.
Vad behöver man ha med sig utefter banan?
Vilken typ av pannlampa behöver man? Räcker det med en lite med dioder eller en större?
Tänkte ta min Camelback m
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 10:11Sandra,
En del av banan går på små skogsstigar som blir svårlöpta på natten. Se till att du har en bra pannlampa och en ficklampa i reserv. Ombyteskläder måste du också ha. Det är bra att kunna byta till torra kläder inan nattkylan kommer. Vätska och mat
Sandra,
En del av banan går på små skogsstigar som blir svårlöpta på natten. Se till att du har en bra pannlampa och en ficklampa i reserv. Ombyteskläder måste du också ha. Det är bra att kunna byta till torra kläder inan nattkylan kommer. Vätska och mat
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 11:39Så länge det är ljust behöver man egentligen ingenting. (Jag har alltid Compeed med mig, och mobiltelefon var obligatoriskt. Inget av det behövdes.) Servicen vid varvningen är utmärkt. Efter några varv i fjol begrep jag att det inte räcker med dricka enba
Så länge det är ljust behöver man egentligen ingenting. (Jag har alltid Compeed med mig, och mobiltelefon var obligatoriskt. Inget av det behövdes.) Servicen vid varvningen är utmärkt. Efter några varv i fjol begrep jag att det inte räcker med dricka enba
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 14:06Kan nämna om mobiltelefon att förra året behövde vi få tag på en löpare, men gissningsvis hade han brutit regeln att inte ha den påslagen. Det kostade honom ett antal km:ers felspringning och oss arrangörer stor oro. Att ha mobiltelefonen påslagen under
Kan nämna om mobiltelefon att förra året behövde vi få tag på en löpare, men gissningsvis hade han brutit regeln att inte ha den påslagen. Det kostade honom ett antal km:ers felspringning och oss arrangörer stor oro. Att ha mobiltelefonen påslagen under
Quote from Christer Heinbäck on 17 February 2010, 09:47Tack för era svar! 🙂
Jag har fått lov att låna en sån bra pannlampa där jag måste ha batteriet i väskan/handen. Då får den åka med. En ficklampa ska jag leta fram också...
Tack för era svar! 🙂
Jag har fått lov att låna en sån bra pannlampa där jag måste ha batteriet i väskan/handen. Då får den åka med. En ficklampa ska jag leta fram också...
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 10:09Sandra: Kolla att batterilängden är tillräcklig på lampan. Det behövs ca 9 timmars lyse under TEC om skymning/gryning räknas bort. Om batteritiden är för kort så går det att trixa genom att köra bara reservlampan där det är som mest lättsprunget.
Fickla
Sandra: Kolla att batterilängden är tillräcklig på lampan. Det behövs ca 9 timmars lyse under TEC om skymning/gryning räknas bort. Om batteritiden är för kort så går det att trixa genom att köra bara reservlampan där det är som mest lättsprunget.
Fickla
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 10:36För oss som tänkte springa 50 miles så hoppas jag på inte så mycket extra utrustning utan ett vätskebälte (som innehåller lite gel och liknande) och mobiltelefon hoppades jag på.
Sedan ett par extra skor om ombyte vid en av stationerna så man kan byta til
För oss som tänkte springa 50 miles så hoppas jag på inte så mycket extra utrustning utan ett vätskebälte (som innehåller lite gel och liknande) och mobiltelefon hoppades jag på.
Sedan ett par extra skor om ombyte vid en av stationerna så man kan byta til
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 12:39@Karl
Det beror nog hur snabbt du kommer att springa
Det här är Solens uppgång och nedgång i Stockholm den 10:e April 05:48 19:51?Loppet startar ju 10:00
vilket innebär att 10 timmar senare är solen nere.Jag är också anmäld till 50miles och hoppas på
@Karl
Det beror nog hur snabbt du kommer att springa
Det här är Solens uppgång och nedgång i Stockholm den 10:e April 05:48 19:51?
Loppet startar ju 10:00
vilket innebär att 10 timmar senare är solen nere.
Jag är också anmäld till 50miles och hoppas på
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:41Japp målet är under 10 timmar, kan vara ett lite optimistiskt mål men hoppas på det.
Japp målet är under 10 timmar, kan vara ett lite optimistiskt mål men hoppas på det.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 19:19Tyckte ett tag att hemsidans rekommendationer om värmefilt och saltbalans var en aning overkill. Men efter att ha begrundat vissa deltagares öde i Espoo 24h (där det visserligen var något varmare än det kommer att bli 10/4) är jag inte lika säker längre.
Tyckte ett tag att hemsidans rekommendationer om värmefilt och saltbalans var en aning overkill. Men efter att ha begrundat vissa deltagares öde i Espoo 24h (där det visserligen var något varmare än det kommer att bli 10/4) är jag inte lika säker längre.