Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 11:29Hmmm. Borde vi ha ett hederspris till den löpare som tar skogsstigarna i mörker utan lyse utan att springa fel och utan att se den snitselkompletterande reflexmärkningen 😉
Starten går 10:00, solen går ner 19:52 och skymningen brukar ta mellan 30-45 min
Hmmm. Borde vi ha ett hederspris till den löpare som tar skogsstigarna i mörker utan lyse utan att springa fel och utan att se den snitselkompletterande reflexmärkningen 😉
Starten går 10:00, solen går ner 19:52 och skymningen brukar ta mellan 30-45 min
Quote from Lars Breström on 6 March 2010, 11:36Jag köpte en Petzl Myo XP Belt inför TEC.
Ruskigt bra ljus, lätt och bra batteritid.
Känns knappt att den sitter på huvudet.
http://www.outdoorexperten.se/p-7416-petzl-myobelt-xp.aspx
Jag köpte en Petzl Myo XP Belt inför TEC.
Ruskigt bra ljus, lätt och bra batteritid.
Känns knappt att den sitter på huvudet.
http://www.outdoorexperten.se/p-7416-petzl-myobelt-xp.aspx
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 21:19En sådan (Myobelt XP) har jag också. Batteritiden på diodlampor är rätt bra. Dessutom tvärslocknar de inte, så man kan klara sig till varvningen för att byta batteri. Just Myobelt XP har en indikator som blinkar rött när batteriet börjar bli dåligt.
Jag
En sådan (Myobelt XP) har jag också. Batteritiden på diodlampor är rätt bra. Dessutom tvärslocknar de inte, så man kan klara sig till varvningen för att byta batteri. Just Myobelt XP har en indikator som blinkar rött när batteriet börjar bli dåligt.
Jag
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 22:32Jag har kört med Clas Ohlssons hela vintern.
Jag har kört med Clas Ohlssons hela vintern.
Quote from Funbeat user on 7 March 2010, 20:59Testade min nya handficklampa, Mini Maglite (3W) idag och den lös upp riktigt bra. Pannlampan kändes t o m överflödig när jag hade Mini Magelite. Detta känns tryggt inför TEC. (då jag ser dåligt o behöver ljus!)
Testade min nya handficklampa, Mini Maglite (3W) idag och den lös upp riktigt bra. Pannlampan kändes t o m överflödig när jag hade Mini Magelite. Detta känns tryggt inför TEC. (då jag ser dåligt o behöver ljus!)
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 08:42Jan: Då tänker jag satsa på att inte ha någon lampa för under 10.5 timmar ska jag klara 50 miles =) Men bra man har siffrorna klart för sig så man vet.
Annars så gick jag och shoppade ett vätskesystem att ha under TEC, nämligen det här:
http://shop.texta
Jan: Då tänker jag satsa på att inte ha någon lampa för under 10.5 timmar ska jag klara 50 miles =) Men bra man har siffrorna klart för sig så man vet.
Annars så gick jag och shoppade ett vätskesystem att ha under TEC, nämligen det här:
http://shop.texta
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 09:12Karl: Tack för de positiva orden.
Att springa ultra är inget som är förutsägbart eller som man kan ta för givet hur det kommer att gå, och man lär sig inte alltid av sina misstag. Ha därför alltid en plan B i reserv. Karl, även om du med stor sannolikhe
Karl: Tack för de positiva orden.
Att springa ultra är inget som är förutsägbart eller som man kan ta för givet hur det kommer att gå, och man lär sig inte alltid av sina misstag. Ha därför alltid en plan B i reserv. Karl, även om du med stor sannolikhe
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 10:39*lyssnar och lär*
Mycket givande tråd!
*lyssnar och lär*
Mycket givande tråd!
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 10:53Jan: Planen är ett sista längre långpass i helgen på 50km som form-check inför TEC. Efter det så kommer jag sätta upp planen och vilken fart jag ska ha.
Så känns de 50km ok med den gångpaus planen jag har för tillfället så vet jag hur jag ska lägga upp de
Jan: Planen är ett sista längre långpass i helgen på 50km som form-check inför TEC. Efter det så kommer jag sätta upp planen och vilken fart jag ska ha.
Så känns de 50km ok med den gångpaus planen jag har för tillfället så vet jag hur jag ska lägga upp de
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 11:13Karl: Lycka till med helgens pass. Det blir fint springväder då. Din nya rygga känner jag igen. Jag har en likadan. Den är bra och passar TEC (t+)
Karl: Lycka till med helgens pass. Det blir fint springväder då. Din nya rygga känner jag igen. Jag har en likadan. Den är bra och passar TEC (t+)