Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUtrustning under TEC
You need to log in to create posts and topics.

Karl, det du räknar upp kommer med stor sannolikhet att räcka. Problemet är bara att "stor sannolikhet" inte duger. Under tävling ansamlas allt besynnerligt elände som finns. (Min vattenryggsäck har t.ex. bara krånglat EN gång på många år. Då var det stek

För att få riktigt bra träning inför TEC så rekommenderar jag Ursvik Ultra. Den startar 00.00 den 28 mars. Man ska springa 5 varv på Ursvik Extremebanan. Vill man få ett litet kortare "träningspass" så reommenderas light-klassen, den är 3 varv på extremeb

Bengt: Jag håller med och därför bör man vara redo på att allting kan hända. Men det får även finnas en gräns för hur mycket man kan vara förberedd på.
Det finns rätt många kontroller på TEC så vätska och föda tror jag man klarar sig med ett vätskebälte.

Ok, jag hade faktiskt fått för mig att det var två kontroller. Det gör ju en rätt stor skillnad. Då ska jag nog omvärdera min strategi lite.

Under natten kommer det som sagt att finnas en kontroll halvvägs ut på banan. Men den kommer att vara sparsamt utrustad. Vi hoppas kunna erbjuda varm och kall vätska samt något litet att äta. Men vi vet inte säkert ännu.

Perfekt med en liten extra kontroll ute på natten. Då blir det som ett ytterligare bra delmål för att kunna köra vidare! Den kommer definitivt behövas!

Sitter och funderar på att köpa en egen pannlampa. Har googlat och letat i gamla trådar men de jag hittar har så kort batteritid.

Vad ska ni ha för lampor under loppet? Vart köpte ni dom och vad gav ni för dom?

En från Biltema för 169kr och en handlampa för ca 50kr som reserv, inte världens bästa ljus men det funkar. Hade samma på Urviks ultra och GAX. Sen kan man betala hur mycket som helst för att få bättre ljus. Men behöver man det?

Jag vill inte jinxa genom att köpa en lampa, jag vill ta 50 miles på mindre än 10 timmar och då hoppas jag på att det ej ska behövas. Så om jag köper en lampa så är det på något sätt att jag accepterar att jag ej klarar 10h.

Dessutom har du sprungit slingan så många varv i dagsljus så du kommer troligen att kunna springa den i blindo när mörkret faller.