Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVäääääldigt hög puls!!!
You need to log in to create posts and topics.

Nu vill jag veta vem som har rätt!

Hej Lingling Ling Och TJ.

"å nej ... inte den frågan igen"

Precis, inte den frågan igen;)

"Ju högre puls du kan hålla under längre tid desto mer bränner du. Även av fett.
Vid lägre puls är procentandelen fett högre, men förvandlar du det till gram per

*så trött på fettdiskussionen att jag inte orkar läsa ett så långt inlägg utan markerar nu som ointressant*

I det högra hörnet har vi P.E. i Kronans kallingar och vem kommer in i det vänstra hörnet?

Kan inte du lägga en pizza i den andra hörnan? 😀

Jag är för närvarande fullständigt ointresserad av fettförbränning som fenomen i min kropp, men den långa sammanfattningen lät så pass bra att jag väljer att tro på den, ungefär på samma sätt som jag tror på vad de säger på discovery channel. Typ: Okej, d

Sökte faktiskt på fettförbränning och puls och allt möjligt här med hittade inga bra svar. Kanske att jag är blind eller helt okunnig.
Ber om ursäkt men nu får ni iaf lite ögongymnastik 😉

Jag har ju inte varit här så länge att jag minns nån fettförbränningsdiskussion, så jag tar tillfället i akt att svara på P:s något överförenklade resonemang. För även om P:s exempel i princip stämmer så kommer ju samtliga de där 1342 kilokalorierna i exe

För min del handlar det inte om att bli smalare utan om att kunna hålla på att springa längre med fett som bränsle i stället för glykogen...

Jo, jag har hört talas om att man kan använda fett som bränsle i stället för glykogen, och det är säkert bra. För egen del försvinner all njutning av löpningen om jag funderar för mycket på sånt. Intresset kanske dyker upp senare, vad vet jag.
Jag håller