Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVäääääldigt hög puls!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag är i P.s ringhörna! Inspirerad av just Mark Allen körde jag sån träning förra året. Men som Christer skriver: det handlar ju inte om att bli smal, eller det kan det ju också göra, men Allen var knappast i behov av bantning. DEt handlar om att ha en ef

Det är ju en annan och mycket intressant fråga - hur man ska träna för att på bästa sätt öka andelen använt fett vid en viss given hastighet. Det normala svaret brukar väl vara att man trimmar sådant genom att träna med lite glykogen i kroppen - morgonpas

På cykelrundor brukar jag köra med enbart vattnet i flaskan upp till drygt ett par timmar. Runt två timmar brukar jag stanna och köpa en Sportlunch eller annat chokladkex och köra en timme till. Ibland tidigare under rundan. Beror på hur mycket jag åt inn

Ja om vi diskuterar hur man ska träna för att effektivisera löpningen då hamnar vi på en ny spelplan, och en betydligt mer intressant.

Vad gäller nybörjare i löpning så tror jag att de vanligen inte behöver komma upp i de där zonerna där fettförbränninge

Pulsmäteren har ofta lite vikt, kön och ålder med i algoritmen.
Stora muskler innebär inte alltid effektiva muskler!

lingling, jag tror man ska se de där %en i klockan som riktvärden. Du kan säkert vara mer eller mindre effektiv än vad du får som resultat i den klockan. För det är ju just det som är vitsen med t ex Maffetone/lågpuls, att kunna springa snabbt men bibehå

"Stora muskler innebär inte alltid effektiva muskler! "
Ja, därav att jag skrev _vältränade_ muskler, och jag skrev styrketräning inte kroppsbyggande 😉

Jo min pulsmätare vill veta mitt födelsedatum och mitt kön längd och vikt, men den vet ju ändå inte v

Hej Lingling Ling.

"Jo min pulsmätare vill veta mitt födelsedatum och mitt kön längd och vikt, men den vet ju ändå inte vilken sammansättning min kropp har t ex, och den är ju "korkad" när jag gått över den maxpuls den från början räknat ut för mig fråga

Ah, det glömde jag, det går att mäta in i min klocka också, men jag har inget mätvärde på v02(?), så den skattar det från min vilopuls (önskar att algoritmerna stod i intruktionboken! )
Iaf ... Vore intressant med jämförelser mellan personer som då tränat

Hej Lingling Ling.

Återkommer så fort jag vet.

Vänligen

P.