Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 23:00Jenny, håller med dig i stort. Jag tror däremot att de allra flesta kan lära sig att springa i odämpade skor eller barfota så länge de inte har någon skada som gör att de inte klarar av ett normalt rörelsemönster. Däremot kan det ta otroligt lång tid och
Jenny, håller med dig i stort. Jag tror däremot att de allra flesta kan lära sig att springa i odämpade skor eller barfota så länge de inte har någon skada som gör att de inte klarar av ett normalt rörelsemönster. Däremot kan det ta otroligt lång tid och
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 23:02Det Olle skrev är OK, men otroligt svårt att lära sig.
Gå in på Barfotagruppen där de som gillar odämpat finns.
Bli inte för skrämd av alla problem och skador som odämpat ger.
Det går att lyckas. Även om sannolikheten är liten.En rolig parodi med my
Det Olle skrev är OK, men otroligt svårt att lära sig.
Gå in på Barfotagruppen där de som gillar odämpat finns.
Bli inte för skrämd av alla problem och skador som odämpat ger.
Det går att lyckas. Även om sannolikheten är liten.
En rolig parodi med my
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 23:56K-G: Du glömde några ord. Fixade det åt dig.
"Det Olle skrev är OK, men jag tycker att det är otroligt svårt att lära sig."
Det handlar om att lära sig något de allra flesta kunde när de var 3-4 år. Inte alls svårt om man bara tar sig tid att lyssna på
K-G: Du glömde några ord. Fixade det åt dig.
"Det Olle skrev är OK, men jag tycker att det är otroligt svårt att lära sig."
Det handlar om att lära sig något de allra flesta kunde när de var 3-4 år. Inte alls svårt om man bara tar sig tid att lyssna på
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 00:34Olle.
Vi sprang barfota + odämpat + framfota förr.
Vi kom på att det var bättre att använda normala löparskor.För sådana som satsar på säg 60 minuter på 10K så har än mer komplicerade skor tillverkats.
De flesta springer för att det är kul. De behöv
Olle.
Vi sprang barfota + odämpat + framfota förr.
Vi kom på att det var bättre att använda normala löparskor.
För sådana som satsar på säg 60 minuter på 10K så har än mer komplicerade skor tillverkats.
De flesta springer för att det är kul. De behöv
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 09:08Men vad det gnabbas hela tiden!!
Jag har ett par Nike Free och springer i och det går utmärkt. Springer som det känns bäst och naturligt för mig och det är att landa på framfoten och det är inget jag har lärt mig eller på något vis aktivt strävar efter a
Men vad det gnabbas hela tiden!!
Jag har ett par Nike Free och springer i och det går utmärkt. Springer som det känns bäst och naturligt för mig och det är att landa på framfoten och det är inget jag har lärt mig eller på något vis aktivt strävar efter a
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 10:13Ok, nu har jag läst och gjort mig en punktlista med åsikterna och kunskapen ni lagt fram här på tråden.
Det är inte någon som klagat på att jag klampar när jag springer ;). Bara en känsla hos mig själv. Känslan av att jag hindrar/bromsar mig själv i ste
Ok, nu har jag läst och gjort mig en punktlista med åsikterna och kunskapen ni lagt fram här på tråden.
Det är inte någon som klagat på att jag klampar när jag springer ;). Bara en känsla hos mig själv. Känslan av att jag hindrar/bromsar mig själv i ste
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 10:54Många bra tips här. Jag till bara tillägga min favorit: Promenera barfota på skogsstigar, bra träning som funkar även för ovana.
Många bra tips här. Jag till bara tillägga min favorit: Promenera barfota på skogsstigar, bra träning som funkar även för ovana.
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 11:06Tror att det bästa är att gå in i en bra affär (typ Löplabbet, men finns ju andra) och berätta vad du vill ha.
Låt sedan personalen plocka fram lite olika modeller och prova dig fram till några som känns riktigt bra när du testar på löpbandet. Fortsätt a
Tror att det bästa är att gå in i en bra affär (typ Löplabbet, men finns ju andra) och berätta vad du vill ha.
Låt sedan personalen plocka fram lite olika modeller och prova dig fram till några som känns riktigt bra när du testar på löpbandet. Fortsätt a
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 11:36Jag har ett par Merrell Pace Glove som jag tycker mycket om. Passar utmärkt till framfotslöpning. 🙂
Finns lite olika modeller av Merrell "Glove" att välja bland, vad jag har förstått så är sulan den samma i alla modellerna, bara ovansidan som skiljer s
Jag har ett par Merrell Pace Glove som jag tycker mycket om. Passar utmärkt till framfotslöpning. 🙂
Finns lite olika modeller av Merrell "Glove" att välja bland, vad jag har förstått så är sulan den samma i alla modellerna, bara ovansidan som skiljer s
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 12:37Jag har ganska nyligen gjort resan från hällöpare, här är mina erfarenheter. Obs att jag inte säger att jag på något sätt har gjort "rätt". Däremot är jag väldigt nöjd med att ha gjort resan!!!
För kanske 1 år sen började jag försöka landa lite mer på mi
Jag har ganska nyligen gjort resan från hällöpare, här är mina erfarenheter. Obs att jag inte säger att jag på något sätt har gjort "rätt". Däremot är jag väldigt nöjd med att ha gjort resan!!!
För kanske 1 år sen började jag försöka landa lite mer på mi