Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVåga köpa odämpade skor...
You need to log in to create posts and topics.

KG
Du säger ju att vi skall göra som man gjorde förr i tiden. Alltså skall vi använda skor som inte har så mycket dämpning.

Håller med Jenny + Johanna + Åke.

Vågar jag avslöja att jag tycker Nike Free är en bra sko. Använder även Saucony Kinvara. Plus andra.
Har aldrig under mina 60 år som löpare haft så många olika par SKOR som nu.
Nu då BARFOTA/MINIMALISTISKT skall vara

Tibor: jag håller med om kilen. Jag har inte medvetet ändrat löpsteg utan successivt gått till lättare och mindre dämpade skor. Från Asics Nimbus när jag började springa till Saucony A4 nu. Jag kan fasen inte springa normalt i skor med mycket drop nu, det

Om målet är att bli snabbare tycker jag att du ska fokusera på det. Löpskolningsövnningar, varierad löpträning (intervaller/fartlek, uthållighet) bålstabilitet. Vilka skor du har spelar mindre roll bara du trivs i dem. Själv har jag en mängd olika skor fö

Ja, det kan nog stämma att jag måste speca upp lite mer VAD det är jag vill. Och jag vill otroligt gärna känna mig "lättare" när jag springer och därmed tro att jag blir snabbare (på min nivå såklart).

Jag går på ett pass en gång i veckan nu där det bar

Har inte orkat läsa allt, men Karhu forward run eller liknande kan kanske vara något annars.

Hm, kom på en ny tanke. Idag har jag Asics Gel Foundation 9. Skulle vara intressant att veta häldropen på den skon. Det kanske ger mig ett hum om jag ska köpa nya eller traggla vidare.

Någon som vet hur jag kan mäta drop? Har kollat runt på nätet och int

Ulli, Jag tycker att Jenny B har ett riktigt bra råd ang. att åka till en butik (om du har tillgång till det). Ibland kan man tro sig vilja en sak, men som sen visar sig helt fel när man har fått prova många olika varianter.

Själv har jag svårt för stort

Enligt http://www.runningwarehouse.com/descpageMRS-AFD10M1.html så har 10an 11 mm, 9an är säkert nära det.

Igår var jag in till de tre sportbutiker som staden erbjuder och provade skor.

De skönaste på foten var Saucony triumph (8 drop)
Asics Gel-Excel 33 (10 drop)

Så nu är frågan om den drop skillnaden är tillräcklig