Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVægttab før halv marathon?
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, jag tycker det är synd att säga

"Jag tycker det är synd att man så kategoriskt säger att "det behövs inte"! Jag behövde - någon annan behöver kanske inte."

och jag tror att en sådan inställning återspeglar en övertygelse om att vi människor är

Är inte tigrar och elefanter olika som individer ifråga om kapacitet, och därmed behov inför prestationer?

Precis, Lingling - antingen är alla levande varelser helt unika individer, eller så går det att generalisera egenskaper över arter.

Anders, jag är ledsen, men jag kommer fortsätta att hävda att alla människor är olika. Unika med avseende på inlagringsförmåga, förmåga till ekonomisk energiomsättning, samt förmåga att kunna tillgodogöra sig energi/vätska under pågående arbete. Förutom a

@G-man*: Sponsrad...? 😉

Ha ha! Ja du -I wish! Vitargo är så väletablerat så jag antog att folk skulle fatta att jag inte var sponsrad.

Vår klubbs huvudsponsor heter W-R-T så nu fick jag sagt det också 🙂

Hmmm - hur lät det jag skrev nu?
t o m med sånt som lastbilar och flygplan brukar vara individer med egenheter rätt ofta.
Det går utmärkt att räkna på genomsnitt, men frågan är hur stor variationen är?

Ja, när en kirurg skall operera Pelles blindtarm så företar han sig först en stor undersökning av vart just _Pelles_ blindtarm sitter. En skallröntgen kanske? Och Maslows behovstrappa för människan kan ju variera map. individer - Lisa behöver ingen social

Helt rätt Anders, nu kanske det inte skiljer så mycket som 3 och 19 minuter utan att andas, men mellan 2 och 8 minuter, och det är en väsentlig skillnad.
Likaså skiljer olika människors möjlighet att lagra kolhydrater, använda fett som bränsle, mm, och dä

Anders, slut på vettiga argument??

Daniel, tack!