Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVægttab før halv marathon?
You need to log in to create posts and topics.

Anders, om jag räknar på en motor av en viss typ då finns det en uppsättning data för den typen. Först är de här data framräknade i olika beräkningsmodeller utfrån konstruktionsdata och olika tabellvärden, sedan kan man skapa nya data utifrån empiriskt up

Lingling: ja, och?

"Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga"

Kan du inte leva med att *några* kategoriska generaliseringar i *vissa* avseenden är möjliga, ingen har väl hävdat att alla är exakt likadana,

Tror du inte naturen kanske har större produktionsvariation än en motorfabrik? Att det rentav är så att viss variation i prestandakombinationer och servicebehov ger större möjlighet att någon överlever?
Att det helt enkelt finns viss naturlig variation

Mikael: "Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga" är en kategorisk generalisering.

(H)

Anders, hur är det med humorn?

Christer: Mikaels inlägg var nog inte ett uttryck för humor så mycket som en oförmåga att se de logiska egenskaperna hos självreferentiella påståenden.

Jag tänkte på din humor 🙂