Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 10:08Anders, om jag räknar på en motor av en viss typ då finns det en uppsättning data för den typen. Först är de här data framräknade i olika beräkningsmodeller utfrån konstruktionsdata och olika tabellvärden, sedan kan man skapa nya data utifrån empiriskt up
Anders, om jag räknar på en motor av en viss typ då finns det en uppsättning data för den typen. Först är de här data framräknade i olika beräkningsmodeller utfrån konstruktionsdata och olika tabellvärden, sedan kan man skapa nya data utifrån empiriskt up
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 11:58Lingling: ja, och?
Lingling: ja, och?
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 12:35"Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga"
Kan du inte leva med att *några* kategoriska generaliseringar i *vissa* avseenden är möjliga, ingen har väl hävdat att alla är exakt likadana,
"Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga"
Kan du inte leva med att *några* kategoriska generaliseringar i *vissa* avseenden är möjliga, ingen har väl hävdat att alla är exakt likadana,
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 12:38Tror du inte naturen kanske har större produktionsvariation än en motorfabrik? Att det rentav är så att viss variation i prestandakombinationer och servicebehov ger större möjlighet att någon överlever?
Att det helt enkelt finns viss naturlig variation
Tror du inte naturen kanske har större produktionsvariation än en motorfabrik? Att det rentav är så att viss variation i prestandakombinationer och servicebehov ger större möjlighet att någon överlever?
Att det helt enkelt finns viss naturlig variation
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 22:46Mikael: "Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga" är en kategorisk generalisering.
(H)
Mikael: "Jag får väl helt enkelt acceptera att inga kategoriska generaliseringar i något avseende någonsin är möjliga" är en kategorisk generalisering.
(H)
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 09:33Anders, hur är det med humorn?
Anders, hur är det med humorn?
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 13:57Christer: Mikaels inlägg var nog inte ett uttryck för humor så mycket som en oförmåga att se de logiska egenskaperna hos självreferentiella påståenden.
Christer: Mikaels inlägg var nog inte ett uttryck för humor så mycket som en oförmåga att se de logiska egenskaperna hos självreferentiella påståenden.
Quote from Elias Engqvist on 11 February 2010, 15:11Jag tänkte på din humor 🙂
Jag tänkte på din humor 🙂